  • Data: 2021-05-31 21:29:13
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.05.2021 o 19:37, J.F pisze:

    > Wydalem 200 tys, i o tyle w kasie jestem biedniejszy,
    > ale jestem bogatszy o tysiac stolikow lezacych na magazynie.
    >
    > Czemu uwazasz, ze one sa warte 100 tys ?

    A czemu ty uważasz, że są więcej warte?

    Dlaczego nie są warte milion? Albo pięć milionów? Po co się ograniczać?
    Przecież z deski kosztującej 10 zł zrobiłeś krzesło z epoki Ludwika XVI...

    Są tyle warte, co wkład do pieca po rozwaleniu siekierą tych brzydkich
    krzeseł, których nikt nie chce kupić. To, czy stałeś się bogatszy zależy
    od PRZYCHODU, od tego, czy ktoś ci za te krzesła zapłaci więcej, niż
    kosztował materiał+koszt wytworzenia.

    Wydałeś 200 tys.
    Na magazynie masz wartość (tak sobie wyceniłeś: materiał+koszt
    wytworzenia) 200 tys.
    Gdzie tu przychód? Gdzie tu zysk?
    Na razie masz TYLKO wydatki i teoretycznie taki sam majątek jak na
    początku. Tyle, że nie w kasie, lecz w krzesłach.

    > Ale wazniejsze pytanie jest inne - co trzeba wpisac do deklaracji CIT?

    Wpisz, że przy przychodzie 0 zł (przecież nic nie sprzedałeś...)
    zarobiłeś 10 milionów, bo uważasz, że twoje rękodzieło leżące na
    magazynie jest tyle warte, więc miałeś taki zysk i zapłać podatek.
    Ucieszą się.

    https://www.biznes.gov.pl/en/publikacje/2113-zaliczk
    i-w-podatku-cit

    "Od kwoty przychodu (od początku roku) należy odjąć koszty poniesione
    przez ten okres. W ten sposób zostanie obliczona kwota dochodu;
    Otrzymany dochód należy zaokrąglić do pełnych złotych;
    Podstawę opodatkowania należy pomnożyć przez stawkę podatku - w ten
    sposób otrzymasz kwotę podatku;"

    OD KWOTY PRZYCHODU należy odjąć KOSZTY.
    Przychód masz 0 zł - nic nie sprzedałeś.
    Wydałeś (koszty) 200 zł - ma materiały i pracowników.
    Na magazynie masz wyprodukowany towar o wartości 200 zł.
    Wyceniłeś go na 1000 zł (a co! krzesła Ludwika XVI!)

    Pokaż zysk, podstawę opodatkowania i wysokość podatku.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr