  • Data: 2021-06-02 16:32:31
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-06-02 o 15:19, Kviat pisze:

    > I tak właśnie jest. (w dużym uproszczeniu, w kontekście tej dyskusji)

    Nie jest.
    Jak cały przychód przeznaczysz na zakup towarów na magazyn to na koniec
    roku się okaże, że masz zapłacić podatek, mimo, że w gotówce jesteś na zero.

    > I tak właśnie jest w KPIR

    Jest tylko do końca roku, a ja sugerowałem sytuację, gdy tak byłoby
    zawsze a nie tylko do końca roku.

    > Jakiego założenia? Tak właśnie jest :)

    Obecnie założenie jest takie (nie w ciągu roku ale już po podliczeniu
    roku), że magazyn to po prostu inna forma twojej gotówki. Czyli magazyn
    jaki ci został na koniec roku nie jest kosztem.
    A gdyby przyjąć, że jednak jest kosztem to - "Nie wiem jakie byłyby
    negatywne konsekwencje takiego założenia."

    > Jeśli komuś się nie udało zarobić, to ma zero (albo stratę).

    Ale komuś mogło się nie udać zarobić 'w gotówce' bo przeznaczył ją na
    zakup na magazyn w celu zarobienia w przyszłości. Mimo, że nie zarobił
    'w gotówce' to musi zapłacić podatek bo magazyn odlicza się od kosztów i
    jest przychód do opodatkowania.

    > Od zera i strat nie płaci się podatków, więc po co brać kredyt na
    > zapłatę podatku, którego nie ma?

    Jest.
    Gotówka wyszła na zakupy na magazyn, a na podatek nie ma.
    P.G.