  • Data: 2021-01-02 19:17:21
    Temat: Re: Odsprzedaż usług - KPIR kol 10 czy 13?
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-01-02 o 16:32, Kviat pisze:

    > Słuszna uwaga. W pełnej księgowości zasada zaliczenia kosztów w związku
    > z przychodem to jedyna możliwość wynikająca z tej ogólnej, podstawowej
    > zasady.
    >
    > Uproszczenie wprowadzone do KPIR jest metodą podrzędną do zasady
    > ogólnej, tak jak KPIR jest uproszeniem podstawowego sposobu rozliczania
    > podatków w firmie jakim jest pełna księgowość.
    > Możliwe, że ilościowo więcej podmiotów gospodarczych prowadzi KPIR niż
    > pełną księgowość, ale czy z tego faktu możemy wyciągnąć wniosek, że
    > pełna księgowość jest rozwinięciem KPIR? Czy może jednak KPIR jest formą
> [...]

    Ja właśnie z lat kiedy studiowałem dogłębnie przepisy,
    czyli gdzieś tak w 1998-2003 pamiętam, że KPiR była tylko kasowo -
    kasowo dosłownie - czyli faktura niezapłacona kosztem nie była.
    a "wyrzucenie nadmiaru kosztów" następowało w remanencie.
    I w zasadzie nawet tutaj na przełomie wieków były liczne dyskusje,
    że jest taka możliwość, żeby memoriał zastosować do KPiR
    Był jakiś punkt w rozporządzeniu o prowadzeniu KPiR,
    ale trzeba było się mocno wczytać, zeby to wyłapać.
    Więc pozostawmy to na razie bez uzgodnienia, która z metod jest bardziej
    tradycyjna :-)
    Bez zagłebiania się w przepisy nie da się wiarygodnie niczego napisać,
    a pamiętam na tej grupie czy na prawie w czasach rozkwitu usenetu,
    podstawowym pytaniem na rewolucje w podatkach było:
    podaj przepis z którego to wynika.
    A nawet takim pytaniem spławiłem ze dwie kontrole w VAT :-)
    A w przepisy zaglądałem ostatnio kilka lat temu przy jakiejś kontroli z
    ZUSu,
    która naprowadziłą mnie na memoriał w KPiR do wynagrodzeń :-)

    Więc na spokojnie zrobię rozliczenie grudnia,
    wymyślę jakiś przystający do rzeczywistości remanent,
    przeskoczę rozliczenie składek właściciela
    (bo tego się nie da memoriałowo) z przełomu roku i
    wtedy zajrzę do rozporządzenia i się odniosę.