  • Data: 2021-01-02 18:16:01
    Temat: Re: Odsprzedaż usług - KPIR kol 10 czy 13?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Rozmawiając w kontekście KPIR nie rozmawiamy o VAT.
    OK.

    > Cały czas mówimy jeszcz o metodzie uproszczonej/kasowej prowadzenia KPIR
    > czy rozliczania VAT? :):)
    O metodzie uproszczonej KPIR. A nie o kasowej VAT.

    > Tylko czy włączenie tej metody w tym programie na pewno dotyczy metody
    > uproszczonej prowadzenia KPIR, czy metody uproszczonej/kasowej
    > rozliczania VAT?

    W ogólnych opcjach firmy jest tylko wybór PKPIR / ewidencja przychodów (i opcje
    ryczałtu).
    Jest metoda kasowa, ale dotyczy VAT (czego oczywiście nie chcę włączać ;)

    Ok znalazłem opcję szczegółową (głęboko zakopaną) dotyczącą PKPIR.
    Metoda prowadzenia PKPIR memoriałowa/uproszczona.

    w helpie jest
    "Metoda Uproszczona zaznaczamy, aby wydruk PKPiR był uporządkowany wg daty dokumentu
    w danym miesiącu księgowym."

    W change logu "
    Wersja 2019.2.2

    Dla metody uproszczonej PKPiR tylko dokumenty kosztowe są uwzględniane według daty
    dokumentu,
    Dodano obsługę zmiany metody rozliczania PKPiR na przełomie roku,
    "

    Jeśli zawsze miałem dla zakupowych KUP 100% i wpisywane całości jednorazowo do 13 w
    dacie faktury.
    to raczej powinno być wszystko OK z rozliczeniami -> czyli wg. uproszczonej.

    Na 2021 to zmienię sposób w programie na uproszczony (może formatki będą prostsze).

    > Przy zakupie towarów jest trochę inaczej:
    Rozumiem. Ale jak pisaliśmy wcześniej "punkty" to nie towar ;)

    > Nie zapominaj w jakim kraju żyjesz :)
    Codziennie pamiętam ;)

    Pozdrawiam i dziękuję za poświęcony czas.