eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPisanie oprogramowania dla klienta zagranicznego, a odwrotne obciążenie i podatek u źródła › Re: Pisanie oprogramowania dla klienta zagranicznego, a odwrotne obciążenie i podatek u źródła
  • Data: 2021-02-22 18:14:40
    Temat: Re: Pisanie oprogramowania dla klienta zagranicznego, a odwrotne obciążenie i podatek u źródła
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-02-22 o 00:16, Adam pisze:
    > Witam
    > Czy ktoś jeszcze zechciałby się wypowiedzieć w tym temacie?
    > Jak to wygląda z dochodowym (i ewentualnym płaceniem u źródła) przy eksporcie usług
    (do UE i do np. USA).
    > Pozdrawiam i dziękuję.

    Ja w kwestii formalnej: kiedyś w ustawie (przedunijnej) było takie pojęcie
    jak eksport usług i wbrew temu co się powszechnie mogło wydawać było to
    zdefiniowane
    tak, że była to usługa wykonana poza granicami kraju.
    Wraz z wejściem do UE pojawiły się definicje miejsca świadczenia i pojęcie
    eksportu usług znikło chyba z ustawy.
    A jeśli nie znikło, to gdzie się znajduje?

    Natomiast w kwestii opodatkowania dochodowym, to
    jest przecież normalnie jak z każdym innym przychodem
    osiąganym w ramach działalności. Gdzie widzisz jakiś problem?