  • Data: 2021-10-06 09:24:53
    Temat: Re: Problem z JPK_VAT
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dziękuję.

    > Dlaczego nie używasz googla? Co jest w tym takiego trudnego?

    Szukałem od dłuższego czasu. Te strony które podałeś (i kilka innych) już
    przeczytałem wcześniej.
    Zaksięgowałem wg. tego schematu import usług 28b i stawka zw.

    Wydaje mi się, że import usług 28b ze stawką "zw" - nie do końca działa w moim
    programie księgowym.

    BTW Przytoczyłeś wcześniej link, że "zw" w JPK zakupach się nie umieszcza.
    Po zaksięgowaniu importu usług 28b z "zw" co najmniej "głupio" wygląda u mnie w JPK
    VAT.
    Transakcja (prowizja) w JPK VAT jest wyszczególniona w sekcji Sprzedaży, a nie ma w
    Zakupach.

    A to jednak jest "zakup"/koszt. Więc podejrzewam, że tak jest źle.

    [Autor programu mówił, że tak się generuje JPK VAT bo powinienem naliczyć podatek w
    PL, a nie zw i wtedy
    transakcja byłaby w zakupach i sprzedaży.
    Odpisałem mu, że pośrednictwo finansowe to zw. Zobaczymy co mi odpowie.]

    Więc szukam legalnej alternatywy np. zaksięgowanie tylko do KPIR (bez VAT).
    Najchętniej bym w ogóle tej prowizji
    nie księgował, ale różnica kursowa wyszła dodatnia. Całe xx gr które umieściłem w
    pozostałych przychodach.

    > https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/about
    > PayPal (Europe) S.a r.l. et Cie, S.C.A.
    > 22-24 Boulavard Royal

    Zgadza się, ale nie chwalą się VAT UE na stronie. Na 'wyciągu' też nie ich ma danych
    (czy Inc czy Europe).

    Na jednym z forów,
    Chodzi o komentarz 12
    https://forum.gofin.pl/1168082/archiwum/prowizje-z-p
    aypal

    Ktoś pisał, że w 2018 roku kontaktował się z PP czy mają "NIP" i nie mają. Ale może
    pytanie zostało źle zrozumiane w
    kontekście NIP PL, a nie "NIP" UE.

    Bo w VIES jest LU 22046007

    Pozdrawiam.