  • Data: 2003-09-25 12:39:53
    Temat: Re: Proszę o pomoc
    Od: "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kubusia" <s...@l...com.pl> napisał w wiadomości
    news:bkujc7$sb7$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Już wcześniej wspominałam problem ale może teraz ktoś mi pomoże:)
    >
    > Otrzymałam fakturę VAT od dostawcy za zakup karty członkowskiej. Zakup
    karty
    > członkowskiej zapewnia możliwość korzystania z niezwykle atrakcyjnych
    zniżek
    > we wszystkich 55 hotelach Orbis SA na terenie całego
    > kraju (tj. noclegi, posiłki, wynajem samochodów, itp..)
    >
    > Czy mogę zaliczyć w k.u.p. wartośc netto z w/w f-ry oraz czy mogę odliczyć
    > VAT? Czy może powinnam zaliczyć do Reklamy i reprezentacji??? Jeżeli nie
> [...]

    Jeżeli w swojej działalności często lub wystarczająco często korzystasz z
    usług Orbisu to IMO może to być zaliczone do KUP. Jeżeli natomiast
    korzystanie odbywa się na gruncie prywatnym to nie może.
    Zakładając, że karta ma Ci służyć przy zakupie usług wykorzystywanych w DG,
    niezależnie od celu wykorzystania tych usług (reprezentacja i reklama czy
    inne) IMO (!) księgujesz wartość netto, VAT odliczasz, nie wystawiasz
    faktury na reprezentację i reklamę. Kolumna KPIR - pozostałe koszty (a może
    wydatki - nie pamiętam wzoru)