  • Data: 2003-09-25 13:05:38
    Temat: Re: Proszę o pomoc
    Od: "Kubusia" <s...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeżeli w swojej działalności często lub wystarczająco często korzystasz z
    > usług Orbisu to IMO może to być zaliczone do KUP. Jeżeli natomiast
    > korzystanie odbywa się na gruncie prywatnym to nie może.
    > Zakładając, że karta ma Ci służyć przy zakupie usług wykorzystywanych w
    DG,
    > niezależnie od celu wykorzystania tych usług (reprezentacja i reklama czy
    > inne) IMO (!) księgujesz wartość netto, VAT odliczasz, nie wystawiasz
    > faktury na reprezentację i reklamę. Kolumna KPIR - pozostałe koszty (a
    może
    > wydatki - nie pamiętam wzoru)
    > Pozdrawiam

    Rodziaj działalności, którą prowadzę to usługi budowlane. Bardzo często
    wyjeżdzam w delegacje ale jeszcze nie korzystam z usług Orbisu. Tą kartę
    wykupuję po raz pierwszy.
    Nasuwa mi się następujące pytanie: co będzie jeżeli fakturę za kartę
    członkowską zaksięguję w KUP, odliczę VAT a okaże się, że jej nie
    wykorzystałam (nie korzysta łam z usług Orbisu)?

    Pozdrawiam
    Aga