  • Data: 2009-10-16 12:13:25
    Temat: Re: Re: No i "wykrakałeś", Gotfryd ;-)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 16 Oct 2009, Krzysztof wrote:

    > I kolejne wątpliwości:
    > - jakim cudem urzędnik jest w stanie ustalić, że jakieś tam auto na parkingu
    > jest autem służbowym przyjmując, że auto nie jest w żaden sposób oznakowane?

    Tak samo, jak dziś działa "kontrola krzyżowa", a ściślej: "wyrywkowa
    kontrola krzyżowa", czyli kiedy podczas kontroli w firmie "A" spisują
    sobie dane z *dokumentów* firmy "B", a później wpadają do "B"
    i patrzą "co my tam mamy", wyrywkowo.

    Przypomnę: tablica rejestracyjna jest *dokumentem*.
    Trochę mnie to, kiedy spotkałem się pierwszy raz z tym tematem
    zaskoczyło, ale tylko do momentu zajrzarzenia o istnieniu
    przepisów karnych za fałszowanie ;), ale to OT.

    Po prostu - spisują sobie dane wszystkich dokumentów które widzą,
    oraz czas i miejsce. Wolno im.

    > - czy właściciel jednoosobowego DG powinien posiadać dwa odrębne samochody
    > (do użytku prywatnego i służbowego), by nie wpadać w tę pułapkę podatkową?

    W .pl wszystkim to się wydaje absurdem, ale:
    1. ktos już pisał o Danii
    2. IMVHO nie ma w tym nic dziwnego, dlaczego pracownik "wyposażony
    w samochód" *MUSI* być traktowany inaczej niż "niewyposażony"?
    3. mam np. w DG 2x2 telefony, właśnie z powodu j.w.; nie pisz mi,
    że to "nieoptymalnie", bo wiem, ale co z tego - skoro przepisy
    np. o VAT są takie, że nie ma "minimalnego zwolnienia dla
    celów osobistych"? (IMO to głupie, ale skoro nie ma to nie ma)

    > - dlaczego dopuszcza się takie kuriozum - "kontrolowanie parkingów firmowych
    > po godzinach pracy firm lub w weekendy. Gdy samochodu nie będzie, organy
    > podatkowe będą uznawać, że w tym czasie używany jest wyłącznie do celów
    > prywatnych" Czy organy podatkowe naprawdę mają tak ograniczony tryb myślenia,

    Czego chcesz od "organów"?
    Taka możliwość będzie co najwyżej wynikała z przepisów.
    Goto Wiejska :D

    > że nie potrafią założyć wyjazdów służbowych także podczas weekendów? (serwisy
    > awaryjne, targi, konferencje, szkolenia itp).

    Sprawa jest jasna: podatnik udowodni, podatnikowi się uwierzy
    (albo i nie ;))
    Skoro "organy będą zakładać", to znaczy iż opiniujący przeczytał
    projekt, i wyszło mu że będzie obowiązek dokumentowania zdarzen
    działających wbrew "założeniu".

    > Czy organy podatkowe są w końcu do tego stopnia tępe

    Zmień adresata :|
    I zauważ - nic nowego.
    Jak masz w magazynie "nie swój" towar, to też musisz mieć dowód skąd
    go wziąłeś, albo będzie chryja.

    pzdr, Gotfryd