  • Data: 2021-04-30 11:34:45
    Temat: Re: Rozliczenia podatkowe aktorów
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 Apr 2021 20:20:01 +0200, Henryk Hajdan wrote:

    > Ciekawe. Czyli aktor zarabia na filmie jednorazowo ? Czy od każdego
    > wyświetlenia ?

    Tak mi sie wydaje, ze aktorowi przysluguja prawa autorskie do filmu,
    tzn w jakims tam procencie. Czyli potem od wyswietlenia.

    Przy czym majatkowe prawa autorskie mozna sprzedac, czyli w tym
    przypadku od razu w umowie okreslic, ze sie przekazuje, i ktos inny
    bedzie zarabial ... za to wynagrodzenie bedzie wyzsze.

    Tylko - w Polsce trzeba okreslic w umowie "pola eksplatacji".
    Wiec jak wpiszesz w umowie "emisje telewizyjne, kinowe i wydania na
    kasetach oraz DVD", to nie obejmuje to Blueray, kart pamieci czy
    udostepniania w internecie ...

    > kto liczy wyświetlenia ?

    A kto powinien :-)

    https://www.polskieradio24.pl/5/1222/Artykul/2698002
    ,Spor-aktorow-z-TVN-i-ZASP-o-kilkanascie-milionow-zl
    otych-Jest-oswiadczenie-stacji

    J.