    From: Eneuel <e...@g...cm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samokontrola JPK
    Date: Sun, 7 Mar 2021 16:26:52 +0100

    W dniu 6 mar 2021 o 17:54, cef pisze:

    > No i pytanie: czy jak w rejestrze tę samą fakturę wpiszę
    > dwa razy, ale w ten sposób, że suma netto się zgadza
    > powiedzmy, że raz 40% netto a w drugim wpisie 60% netto,
    > to JPK to przyjmie bez szemrania,
    Moja rada -- wyślij...

    > czy są tam jakieś mechanizmy

    To (czy teraz są) możesz sprawdzić -- u mnie (paliwo
    za parę stówek plnów i żarówka za parę plnów na jednej
    fakturze) nie było problemów.

    > kontrolne automatyczne i wywali

    Tego (czy wywali w przyszłości) nie możesz sprawdzić bez
    wróżbitów bądź prorokiń -- mechanizmy kontrolne mogą ulegać
    przemianom/udoskonaleniom...

    > jakieś nieprawidłowości
    > (po poprawnym przesłaniu), które wywołaja ciekawość
    > organów skarbowych i chęć marnowania mojego czasu?

    -=-

    Sprawdzaniu numeracji ;) faktur poświęcam sporo uwagi, ale wg
    mnie na pewno błędy są (B vs 8; S vs 5; F vs E; niektóre wydruki
    faktur są bardzo słabe od strony czytelności, zaś pomysłowość
    wystawców budzi podziw -- bywa, że co jakiś czas wystawca
    wprowadza drobną reformę ;) formy) zaś reakcji kontrolerów
    nie było u mnie z tego powodu -- były inne reakcje (na szczęście
    chybione) ale ani razu nie zakwestionowano numerowania...

    -=-

    https://biznes.interia.pl/podatki/news-witold-modzel
    ewski-czy-podatnicy-zwlaszcza-bedacy-przedsiebi,nId,
    5021347

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,268
    54808,1-15-mln-zl-od-resortu-kultury-na-remont-dwork
    u-obajtka-do.html

    https://fundacjaherberta.com/biblioteka-herberta/wie
    rsze/pan-cogito-o-cnocie/

    Nic dziwnego
    że nie jest oblubienicą
    prawdziwych mężczyzn

    generałów
    atletów władzy
    despotów

    przez wieki idzie za nimi
    ta płaczliwa stara panna
    w okropnym kapeluszu Armii Zbawienia
    napomina

    wyciąga z lamusa
    portret Sokratesa
    krzyżyk ulepiony z chleba
    stare słowa

    - a wokół huczy wspaniałe życie
    rumiane jak rzeźnia o poranku

    prawie ją można pochować
    w srebrnej szkatułce
    niewinnych pamiątek

    jest coraz mniejsza
    jak włos w gardle
    jak brzęczenie w uchu

    2
    mój Boże
    żeby ona była trochę młodsza
    trochę ładniejsza

    szła z duchem czasu
    kołysała się w biodrach
    w takt modnej muzyki

    może wówczas pokochaliby ją
    prawdziwi mężczyźni
    generałowie atleci władzy despoci

    żeby zadbała o siebie
    wyglądała po ludzku
    jak Liz Taylor
    albo Bogini Zwycięstwa

    ale od niej wionie
    zapach naftaliny
    sznuruje usta
    powtarza wielkie - Nie

    nieznośna w swoim uporze
    śmieszna jak strach na wróble
    jak sen anarchisty
    jak żywoty świętych

    [lecz od tej władzy wionie zapach naftaliny...
    ta władza sznuruje swe usta lub powtarza wielkie -- Nie]

    Pieniądze odbierane mafiozom (takim jak Ty) trafiają
    do potrzebujących...

    -=-

    Aby było jasne -- nie popieram tym postem ani PiS/ZP,
    ani PO/KO, ani innych ugrupowań politycznych polskich
    bądź innych...

    --