  • Data: 2010-11-20 18:08:12
    Temat: Re: Sprzedaz auta bedacego w ST (umowa?)
    Od: ajt <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Nadto byłaby to nieuzasadniona "sankcja" za wprowadzenie do EST:
    > przecież jak ktoś sprzedaje "osobiście" posiadany samochód, nie
    > ujęty w DG, to w przypadku podlegania pod opodatkowanie *ma prawo*
    > zaliczenia wydatków na zakup w koszty!

    Czyli poniższy scenariusz jest ok?
    Załóżmy, że mam samochód, który wiele lat temu kupiłem w salonie.
    Wprowadzam teraz do EŚT po cenie zakupu, amortyzuję przez krótki czas,
    po czym sprzedaję. Cena sprzedaży, ledwie kilka % początkowej wartości,
    jest moim przychodem, za to w koszty idzie cena salonowa minus te kilka rat?
    Andrzej www.radom.ws