  • Data: 2004-11-01 08:16:20
    Temat: Re: Sprzedaż w złym Vacie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 31 Oct 2004, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ Damian pisze:
    [...]
    >+ > Podstawa opodatkowania - art 29 ust 1. Ustawy z dnia 11 marca 2004r o
    >+ > podatku od towarów i usług. Powtórzę - podstawą opodatkowania jest OBRÓT
    >+ > !!! a nie jakaś tam kwota netto.
    >+
    >+ No to jeszcze dopisz co tojest OBROT.. dobrze ?

    No to ci przeca cytowali... "wartość sprzedaży obniżona o kwotę
    należnego podatku" - a NIE kwota netto. Ze względu na zaokrąglenia
    (które można robić w różny sposób) IMO trzeba przyznać że taki
    zapis JEST istotny. Tam NIE MA zapisu że "obrotem jest kwota netto".
    Mniej więcej w ten sam deseń jak przy rozpatrywaniu "kwoty wolnej"
    dla dochodowego :)

    >+ Zeby nie macic sproboj jedynie w omawianym przypadku - przypadku SPRZEDAZY
    >+ wlasnego towaru przez podatnika podatku VAT.

    Podatnik wymyśla sobie JAK ustali cenę końcową - byle zgodnie
    z przepisami. Ustala netto i wylicza brutto albo ustala brutto
    i wylicza netto.
    Potem bierze BRUTTO, *odejmuje podatek* :> - i wychodzi mu obrot... ;)
    Cóż ja ci poradzę że *w zasadzie* powinien tak zrobić również
    dla przypadku kiedy ustalił jako wejściową cenę netto... celem
    "określenia obrotu" powinien ją na nowo... wyliczyć :] (dodając
    podatek w wysokości X i następnie go odejmując :]).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)