    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga dla seniora a zdrowotne.
    Date: Mon, 22 May 2023 17:41:10 +0200

    W dniu 2023-05-19 o 13:00, Andrzej Kłos pisze:

    > We wniosku o zwrot należy wybrać (*z kont, o których wiedzę ZUS ma, i
    > podaje to w formie listy do wyboru*) konto, na które zwrot przyjść ma.

    Dziś dostałem maila, że coś ważnego mi na PUE wpisali.
    Ponieważ w DRA, które wspólnik za mnie (jak zawsze) wysłał nie wszystko
    mi się na razie w rozliczeniu zeszłego roku zgadza (nie wiem skąd mu się
    wzięła kwota należnych składek) więc pomyślałem, że może im się też nie
    zgodziło i się dowiem co się nie zgadza, ale nie.
    Na PUE jedynie informacja że utworzyli wniosek o zwrot nadpłaty, ale że
    mój wniosek jest bez konta, bo żadnego nie znają (tak jak
    przypuszczałem) i że w związku z tym mam szybko coś tam składać aby znali.

    Byłem tam u nich pierwszy raz (od założenia konta 30 grudnia). Wydaje mi
    się, że logiczne by było, aby z takiej informacji dawało się jakoś od
    razu przejść do tego wniosku, ale nie zauważyłem, aby było takie przejście.
    Na razie się wylogowałem. Muszę się dowiedzieć skąd rozbieżność, ale
    wspólnika dziś nie ma - może dowiem się jutro.

    I znów człowiek, zamiast zajmować się pracą z której ma dochód z którego
    płaci podatki to zajmuje się głupotami.

    Ciekawe, kiedy US wpadnie na to, że po złożeniu PITów można by jeszcze
    składać wniosek o zwrot nadpłaty.
    P.G.