  • Data: 2004-06-08 14:18:42
    Temat: Re: cichy wspólnik
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 8 Jun 2004, CzeslawEm. wrote:
    [...]
    >+ Ja zakladam ze jesli ktos ma za duzo kasy i chce ja
    >+ ulokowac to wspolnik juz zadba zeby wziac te kase i upasc.

    ...ale w tym momencie nie miałyby prawa istnieć S.C. - zresztą
    od czasu do czasu czarny scenariusz który opisujesz spełnia się,
    co widać po postach na .prawo.
    Ale w wersji optymistycznej... jak to było: "każdy odpowiada za
    siebie" ? (należałoby dodać: a za swoje pieniądze w szczególności :))

    >+ W tym momencie az sie prosi zeby upadla ta knajpa
    >+ gdzie jest obcy wklad a nie wlasna ktora moze
    >+ byc zasilona forsa z upadlosci tamtej.

    Moment. Primo - JAKĄŚ kontrolę cichy wspólnik może sobie zapewnić,
    z wglądem w księgi itp. włącznie. Secundo - jakieś zabezpieczenie
    (weksle, hipoteki, zastawy) może sobie zapewnić.
    A tertio... owszem, "przedsiębiorstwa" mogą sobie być trzy, ale
    *firma* jest jedna - jeśli dobrze rozumiem. I jeśli jest to DG 1-os
    OF to tą firmą jest owa osoba :] i albo ona upadnie (*całkiem*)
    albo nie :), jak to było w twoim poście ? "spółka upadająca
    częściowo" ? ;)

    >+ No i zastanawialem sie jaka jest mozliwosc
    >+ odzyskania wlozonej kasy i wyszlo mi ze zadna.

    A tam, zależy *kto* "dostaje na inwestycję".
    Przecież inwestor daje *osobie* a nie "spółce" !!
    Ja rozumiem że na wszystko patrzysz przez pryzmat
    spółek handlowych... chyba niesłusznie ;)

    >+ Kiedys czytalem o cichych spolkach i doszedlem do
    >+ wniosku ze to nic dla mnie.

    Ależ nie twierdzę że to "coś dla ciebie" :)
    Równie skutecznie można to samo powiedzieć o S.C. czy S.J.
    Ale to nie znaczy że są "na nikogo", bo całkiem sporo
    ich istnieje... i działa ku współnej korzyści biorących
    udział w takich (ryzykownych) imprezach :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)