  • Data: 2002-05-14 12:38:33
    Temat: Re: kiedy zgłaszać?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 14 May 2002, bart wrote:

    >+ dwa miesiace temu zarejestrowałem działalność gospodarczą,kilka tygodni temu
    >+ zgłosiłem sie również do urzędu statystycznego po regon. niestety musiałem
    >+ wyjechać z kraju i nie dopełniłem obowiązku zgłoszenia w skarbowym i
    >+ zusie-na jakie przyjemności z ich strony moge teraz liczyc??
    >+ dzialalnosci gospodarczej jeszcze nie prowadze,

    No to NIE MA SPRAWY.

    Zgłoszenie DG w UM i rejestracja w GUS to jedno - wynika
    z Kodeksu Handlowego który wymaga, żeby nie podejmować działalności
    przed rejestracją.
    Do ZUS i US zgłaszasz *faktyczne rozpoczęcie działalności*,
    więc jeśli nic nie robiłeś - to nie ma sprawy !

    >+ czy w zwiazku z tym opoznieniem czeaja mnie jakies powazniejsze
    >+ konsekwencje??

    Żadnych konsekwencji :)
    Pisze do ciebie człowiek który rozpoczął DG z *celowym* opóźnieniem
    między rejestracją a rozpoczęciem, upewniałem się kilka razy
    w różnych źródłach. Po czym "machnąłem" się z datą na jednym papierku
    i tłumaczyłem się w US - ponieważ reszta "pasowała" to się
    wytłumaczyłem; do zasady (opóźnienia) nikt zastrzeżeń nie miał.
    ZUS się zgłosił sam (z pismem ponaglającym) - to wytłumaczyłem,
    pani rzekła "acha" - i tak zostało.

    Pozdrowienia, Gotfryd