    From: "weronika" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Date: Sat, 28 Aug 2004 13:47:42 +0200

    Użytkownik "TEMPVS" napisał w wiadomości >
    http://akopcinski.strony.wi.ps.pl/nowy/doc.php

    > Będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi, opinie, zastrzeżenia, krytykę,
    > wskazanie niezrozumiałych, niejasnych lub niezgodnych z rzeczywistością
    > części; propozycje modyfikacji niektórych fragmentów, sformułowań, własne
    > rozwiązania etc.
    > --
    > Pozdrawiam
    > Adam Kopciński - Galik

    Przeczytałam , a jakże :/ i mam zastrzeżenia do tego projektu - opisuję to,
    co natychmiast nasunelo mi sie podczas czytania, pomijam fakt, że niektóre
    'regulacje' uważam wręcz za niekonstytucyjne::
    1. uwazam go za krzywdzący dla 'młodych małzenstw' jeszcze bezdzietnych i na
    'dorobku'. Pozbawienie ich mozliwosci wspolnego opodatkowania pogarsza ich
    sytuację materialną, opóźnia 'usamodzielnienie'( czyt. mieszkanie,
    zagospodarowanie) a tym samym odsuwa w czasie chęć zostania rodzicami- bo
    gdzie? i z czym mają startowac ?
    2. projekt nie uwzględnia preferencji dla osób samotnie wychowujących dzieci
    np wdów/wdowców, rozwiedzionych, niezamężnych itp co spowodowałoby
    pogorszenie i tak na pewno ich złej sytuacji materialnej
    3. projekt jest wyjątkowo krzywdzący dla tych którzy nie mają dzieci, bo po
    prostu ich mieć nie mogą, lub nie czują 'powołania' do zostania rodzicami. W
    skrajnych przypadkach daje pole do nadużyć ( adoptowanie dziecka jako
    sposobu na 'ulgę' i złe jego traktowanie.... )
    4. Nie podoba mi się "związki, które nie posiadają pełnoletnich,
    studiujących etc. dzieci, ale dawnej - przez okres np. min. 10 lat - takie
    posiadały, mogłyby liczyć na 50% ulg i preferencji w zależności od liczby
    dzieci należących do rodziny."- posrednio moze to zachęcać starsze pary
    mające dorosłe dzieci do adopcji, bez uwzględnienia faktu, że mogą 'nie
    zdążyć' je wychować- jaki to skutek dla dziecka- chyba nie muszę tłumaczyć
    5. A co do dofinansowania środków antykoncepcyjnych - "gdyby objęte nią
    były jedynie zalegalizowane związki, które posiadają lub posiadały najmniej
    dwoje własnych dzieci" - to uważam to za calkowicie chybione!!! Dlaczego
    dwoje, a nie jedno, lub troje?;):) A poza tym dofinansowanie środkow
    antykoncepcyjnych szczególnie jest istotne dla młodych ludzi- niezdolnych
    jeszcze 'społecznie' do roli rodzicow. Czyżby projekt popierał 'wysyp'
    dzieci samotnych, nastoletnich matek????
    Ogólnie, taki projekt jest wg mnie nie do zaakceptowania, mimo pewnie
    dobrych intencji Tworzącego. Niestety dobrymi chęciami jest wybrukowane
    piekło...

    pozdr.weronika :)
    "Pewnik: nie ma pewnika dla podatnika';)