    From: "TEMPVS" <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Date: Sat, 28 Aug 2004 14:18:33 +0200
    Sender: e...@o...pl@83.168.114.10

    Użytkownik "weronika" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:cgpres$p0r$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Przeczytałam , a jakże :/ i mam zastrzeżenia do tego projektu - opisuję
    to,
    > co natychmiast nasunelo mi sie podczas czytania, pomijam fakt, że niektóre
    > 'regulacje' uważam wręcz za niekonstytucyjne::
    > 1. uwazam go za krzywdzący dla 'młodych małzenstw' jeszcze bezdzietnych i
    na
    > 'dorobku'. Pozbawienie ich mozliwosci wspolnego opodatkowania pogarsza ich
    > sytuację materialną, opóźnia 'usamodzielnienie'( czyt. mieszkanie,
    > zagospodarowanie) a tym samym odsuwa w czasie chęć zostania rodzicami- bo
> [...]

    jeden z moich adwersarzy stwierdzil, ze krzywdzace jest to, ze malzenstwa
    ktorych dzieci staly sie juz samodzielne bylyby traktowane jakby nigdy nie
    posiadaly dzieci, dodal, ze rodzice czesto pomagaja swoim juz *samodzielnym*
    dzieciom

    musze te dwa poglady skonfrontowac i zanalizowac...

    > 2. projekt nie uwzględnia preferencji dla osób samotnie wychowujących
    dzieci
    > np wdów/wdowców, rozwiedzionych, niezamężnych itp co spowodowałoby
    > pogorszenie i tak na pewno ich złej sytuacji materialnej

    to oddzielna sprawa i nie dotyczy bezposrednio malzenstw, takie sytuajce
    maja oddzielne uregulowania i nie chcialem sie jeszcze i tym zajmowac

    > 3. projekt jest wyjątkowo krzywdzący dla tych którzy nie mają dzieci, bo
    po
    > prostu ich mieć nie mogą, lub nie czują 'powołania' do zostania rodzicami.
    > skrajnych przypadkach daje pole do nadużyć ( adoptowanie dziecka jako
    > sposobu na 'ulgę' i złe jego traktowanie.... )

    wydaje mi sie, ze nie jest latwo adoptowac dziecko, pozatym ulga nie bylaby
    wieksza niz koszty poniesione na wychowanie dziecka

    > 4. Nie podoba mi się "związki, które nie posiadają pełnoletnich,
    > studiujących etc. dzieci, ale dawnej - przez okres np. min. 10 lat - takie
    > posiadały, mogłyby liczyć na 50% ulg i preferencji w zależności od liczby
    > dzieci należących do rodziny."- posrednio moze to zachęcać starsze pary
    > mające dorosłe dzieci do adopcji, bez uwzględnienia faktu, że mogą 'nie
    > zdążyć' je wychować- jaki to skutek dla dziecka- chyba nie muszę tłumaczyć

    to juz zostalo usuniete :) a co do adopcji, to powtorze, ze nie kazde
    malzenstwo spelnia kryteria 'dajace prawo' do adopcji, wiek jest jednym z
    takich kryteriow

    > 5. A co do dofinansowania środków antykoncepcyjnych - "gdyby objęte nią
    > były jedynie zalegalizowane związki, które posiadają lub posiadały
    najmniej
    > dwoje własnych dzieci" - to uważam to za calkowicie chybione!!! Dlaczego
    > dwoje, a nie jedno, lub troje?;):)

    dlatego ze jedno dziecko z dwojga rodzicow powoduje ujemny przyrost
    naturalny, nie ma powodow aby szczegolnie zabezpieczac malzonkow przed
    poczeciem na koszt panstwa, skoro dzieci nie maja, w ogole to z ta ustawą to
    bylo taie echo ostatnich wydarzen w Sejmie, teraz nikt nie ma prawa do
    refundacji lekow antykoncepcyjnych, czy to lepiej niz zaproponowalem?

    > A poza tym dofinansowanie środkow
    > antykoncepcyjnych szczególnie jest istotne dla młodych ludzi- niezdolnych
    > jeszcze 'społecznie' do roli rodzicow. Czyżby projekt popierał 'wysyp'
    > dzieci samotnych, nastoletnich matek????

    przedmiotem projektu sa malzenstwa, nastoletnie matki wg statystyk nie
    czesto posiadaja malzonkow

    wszystko zostanie wzięte pod uwagę

    --
    TEMPVS