    From: Wwieslaw <u...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co zrobić żeby płacić niższy ZUS ?
    Date: Thu, 06 Jan 2011 17:42:30 +0100

    spp wrote:

    > Możesz to oprzeć na konkretach? W jakich krajach pracowałeś, jakie
    > tam są zasady?

    UK:

    Class 2 National Insurance contributions (NICs) for the 2010-11 tax year
    are payable at a flat rate of ?2.40 a week.

    Class 2 NICs are payable by all self-employed people, unless they are exempt

    i do tego:

    Class 4 National Insurance contributions (NICs) are payable at 8 per
    cent on profits between ?5,715 and ?43,875 for 2009-10 plus 1 per cent
    on any profit over that amount.

    Therefore, not all self-employed people become liable to pay Class 4 NICs.

    Czyli:

    Zarabiajac do 25700 PLN (liczac funta po 4.5) tytulem ubezpieczen
    spolecznych placi sie 10,80PLN tygodniowo, tj 45PLN miesiecznie.

    Powyzej 25700 - nalezne jest 8% dochodu, a nastepnie powyzej progu 200
    000 PLN - 1 (slownie: jeden) procent dochodu.

    W tym zestawieniu nasza konstrukcja jest korzystna dla osob majacych pi
    razy drzwi powyzej 100 000 dochodu.

    Wieslaw