    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy to możliwe, że kupujący zapłacił za mnie PCC-3?
    Date: Thu, 27 Sep 2007 00:18:07 +0200

    On Wed, 26 Sep 2007, Maciek wrote:

    > Kupiłem używany samochód w firmie AAA Auto.
    > Nie jest to typowy komis, ponieważ skupują samochody za gotówkę i dopiero
    > potem je odsprzedają. Sami są więc kolejnym właścicielem.

    Przyjmujemy, iż jest DOKŁADNIE tak jak piszesz.
    Znaczy na dowodzie zakupu jako sprzedawca jest ich firma.

    Do tego dobrze mi gadać, bo posty poprzedników przeczytałem ;), ale
    jako że z PCC już w tym roku wtopiłem podajšc błędne info, to miałem
    okazję odœwiezyć :> więc zakładam że teraz dobrze piszę ;)

    > Po kupieniu mojego auta od poprzedniego właściciela, AAA zapłaciło podatek
    > PCC-3. Następnie sprzedało samochód mnie, wystawiając mi fakturę VAT-MARŻA.

    No i dobrze.

    > Umieścili na niej adnotację "Podatek od czynności cywilno-prawnych reguluje
    > deklaracja PCC-3".

    Równie dobrze mogli napisać, że "opłatę rejestracyjną uiszcza się
    w kasie urzędu gminy" :)
    Po polsku: moim zdaniem ten dopisek jest bez znaczenia, i co
    najwyżej wprowadza zamieszanie.
    Zakładając że opis u góry jest poprawny oczywiście.

    > No fajnie, że reguluje. To to każdy głupi wie.
    > Oni twierdzą, że znaczenie tej formułki jest takie, że to oni zapłacili
    > podatek PCC-3 za mnie i ja już nie muszę tego robić.

    Nieprawda.
    Zapłacili za siebie.

    > Z kolei urzędniczka z US twierdzi, że nie mogli zapłacić za mnie, bo ten
    > podatek nie jest podatkiem solidarnym i zapłacić go może tylko i wyłącznie
    > nabywca,

    Dobrze gada. Dać jej piwa ;)

    > chyba że sprzedający może podać podstawę prawną do tego, żeby
    > podatek ten w ogóle się w moim przypadku nie należał.

    ...no i tak jest.
    Jak sprzedawca prowadzi DG w rozumieniu VAT, to PCC od sprzedaży
    przez niego się nie należy i już.

    > I tak odsyłają mnie jedni do drugich. Oddział AAA w Łodzi nie jest chętny,
    > żeby udostępnić mi dowód, że faktycznie za mnie zapłacili, a do centrali,
    > gdzie mają księgowość mam za daleko.
    >
    > Pytanie komu wierzyć.

    Jak widzisz wyżej, ja bym wierzył obom.
    Każdemu w stosownej części ;)

    > Jeżeli AAA ściemnia i na pewno muszę sam zapłacić ten podatek,

    Nie widzę możliwości żeby ściemniało :)
    Po prostu *firma* *nie może* tak dokonać sprzedaży rzeczy, żeby nie
    podlegała ona pod VAT. A to powoduje wyłączenie z PCC!
    Zwolnienia udziela napis "VAT" na tym papierku od nich ;)

    pzdr, Gotfryd