  • 1. Data: 2003-02-17 15:01:16
    Temat: Ile urlopu należy dać?
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    Pracownik chce wiąźć urlop "na rządanie" w ilości 4 dni jednocześnie i od
    razu po kolei.
    Czy pracodawca ma obowiązek udzielić mu czterech dni ?
    Czy tylko jeden?

    pozdrawiam kuna molek Was zostawiając z problemem
    fart

  • 2. Data: 2003-02-17 15:31:23
    Temat: Re: Ile urlopu należy dać?
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "fart" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy pracodawca ma obowiązek udzielić mu czterech dni ?
    > Czy tylko jeden?
    >
    > pozdrawiam kuna molek Was zostawiając z problemem

    Na "rządanie' to nic. Urlop w wymiarze do 4 dni na tzw. żądanie pracodawca
    musi udzielić tyle ile sobie żąda pracownik, nie więcej niż 4 dni w roku.
    Moze to być w całości lub po jednym dniu.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2003-02-17 16:15:46
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    > Na "rządanie' to nic.
    Kurdelebele ..... aljuzju nie panial .... :(((((

    urlop na "rządanie" jest chorym przepisem i pozwól, że będę pisał na
    "rządanie"
    Ja robie inny błędy ortograficzne i do nich sie przyznaje bez bicia.
    ALE TO JEST CHORE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!

    > Urlop w wymiarze do 4 dni na tzw. żądanie pracodawca
    > musi udzielić tyle ile sobie żąda pracownik, nie więcej niż 4 dni w roku.
    > Moze to być w całości lub po jednym dniu.

    Michał ja właśnie tak samo to rozumuję i wysłałem jednak zapytanie do MGPiPS
    z tym zapytaniem, co autor chciał przez to napisać, tworząc ten artykuł.

    Michał ...... wyobraź sobie sytuację ........ jest poniedziałek .....
    rozpoczynasz pracę w swojej firmie .... jestes godzine wcześniej przed
    pracownikami ...... czekasz aż przyjdą ..... ahaaaaaa zapomnialem dodać, że
    prowadzisz mleczarnię i sprzedajesz zdrową żywność, czyli wyroby nabiałowe.
    Twoj proces technologiczny wymaga, byś przerabiał na bieżąco mloko
    dostarczane Ci przez naszych rolników. ......... Czekasz , czekasz czekasz
    ......... już godzina 13.00 a ty ludzi nie ma .......NIKOGO !!!!!!! a mieli
    rozpocząć pracę o godzinie 6.00 i pracować mieli do 14.00 ........ a tu się
    mleko kwasi ........ o 13.55 dzwonią i mówią, że nie będą w pracy przez całe
    cztery dni ......... i ja oczywiście z radością daję im tem zasrany urlop na
    "rządanie" a sam kupuje 800 pęczków szczypiorka i wpieprzam to meko
    posypując obfice szczypiorkiem dla zabicia smrodu ......... ale od takiej
    ilości mleka to sraczka pewna ................
    Moi pracownicy po czterech dniach wracają i pracujemy dalej jakby sie nic
    nie stało ....... tylko że ja tego całego mleka nie zżarłem z tym
    szczypiorkiem a rolnikom musiałem wypłacić pieniądze za zakontraktowane
    mleko, bo mi blokade a drodze przed zakładem zrobili i pracownicy dojechać
    do zakładu nie nie mogli a rolnków gówno obchodził urlop na "rządanie"
    ....... chcieli forsy za mleko i już.
    TO JEST CHORY URLOP NA "RZĄDANIE"

    Michale ale na otarcie łez powiem, że jak zadzwoniłem do Porad Prawnych
    udzielanych przez prawników Inspekcji Pracy ....... w każdym biurze
    Inspekcji Pracy jest takie poradnictwo, to mi powiedziano, że zamysł był o
    dni pojedyncze tylko im kurna nie wyszło ....
    ja bym to przyrównał do pierdnięcia (ale nick).....chcieli pierdnąć a się
    zesrali.

    Zaznaczam, że nie chodzi mi tutaj tylko o moje mleko .
    Mam jeszcze piekarnię .... mleko ze szczypiorkiem i bułką pasuje znakomicie.
    Mam jeszcze masarnię ....... :))))))))))))

    mimo wszystko pozdrawiam :))))
    fart

  • 4. Data: 2003-02-17 16:32:39
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 17 Feb 2003 17:15:46 +0100, "fart"
    <a...@p...onet.pl> zakodował:

> [...]
    >cztery dni ......... i ja oczywiście z radością daję im tem zasrany urlop

    Wolisz czekać dwa dni i jak dopiero drugiego dnia nieobecności
    (zgodnie z przepisami) zadzwonią, że mają zwolnienie lekarskie?

    Ten przepis miał na celu między innymi zmniejszenie ilości zwolnień na
    kaca czy rozwolnienie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-02-17 16:44:26
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    > Wolisz czekać dwa dni i jak dopiero drugiego dnia nieobecności
    > (zgodnie z przepisami) zadzwonią, że mają zwolnienie lekarskie?

    Tu jesteś w błędzie. Co innego zwolnienie a co innego nieobecność.
    .... zgodnie z rozporządzeniem w sprawie sposobu usprawiedliwiania
    nieobecności ... mają mnie powiadamiać w ciągu 6 godzin o przyczynie i
    przewidywanym okresie nieobecności ..... ty możesz mieć dwa dni .... ja w
    regulaminie wstawiłem 6 godzin od zaistnienia przyczyny uniemożliwiającej
    stawienie się pracownikowi do pracy ..... i jest to zgodne z tym
    rozporządzeniem........ poczytaj Dz.U.1996 r Nr 60 poz. 281

    > Ten przepis miał na celu między innymi zmniejszenie ilości zwolnień na
    > kaca czy rozwolnienie.

    Kaizen a guuuuu :)))))
    przeciwko kacowi to miały działać zwolnienia lekarskie niepłatne za pierwszy
    dzień w przypadku 6 lub mniejszej ilości dni.
    Ciekawe zjawisko zaobserwowałem .... pracownicy, od jakiegoś czasu.
    przynoszą zwolnienia siedmiodniowe ......... Nie wiecie dlaczego ??
    :)))))))))))))))

    pozdrawiam
    fart

    a może MGPiPS pozazdrociło MF i też stara się możliwie dużo bubli wypuścić.
    no ale i tak ma rekord swiata za program (przepraszam edytor) PŁATNIKA

  • 6. Data: 2003-02-17 17:11:31
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 17 Feb 2003 17:44:26 +0100, "fart"
    <a...@p...onet.pl> zakodował:

> [...]
    >.... zgodnie z rozporządzeniem w sprawie sposobu usprawiedliwiania
    >nieobecności ... mają mnie powiadamiać w ciągu 6 godzin o przyczynie i

    Możesz zacytować? Bo ja znam to Rozporządzenie w sprawie sposobu
    usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom
    zwolnień od pracy, gdzie jest napisane:
    § 2.2. W razie zaistnienia przyczyn uniemożliwiających stawienie się
    do pracy, pracownik jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić pracodawcę
    o przyczynie swojej nieobecności i przewidywanym okresie jej trwania,
    nie później jednak niż w drugim dniu nieobecności w pracy.

    >rozporządzeniem........ poczytaj Dz.U.1996 r Nr 60 poz. 281

    To rozporządzenie właśnie zacytowałem.

> [...]
    >Ciekawe zjawisko zaobserwowałem .... pracownicy, od jakiegoś czasu.
    >przynoszą zwolnienia siedmiodniowe ......... Nie wiecie dlaczego ??

    Dokładnie o to mi chodzi. Wolisz, żeby pracownik poszedł na nagłą
    niedyspozycję, na 1 czy nawet 4 dni, czy żeby Cię po dwóch dniach
    powiadomił, że ma 7 dniowe zwolnienie? Te 4 dni są zamiast tych
    krótkich zwolnień. Pracodawca na tym też zyskuje, bo pracownik idąc na
    zwolnienie idzie teraz na min. 7 dni, a tak odbiera mu się 1-4 dni z
    URLOPU.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-02-17 17:55:25
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > o przyczynie swojej nieobecności i przewidywanym okresie jej trwania,
    > nie później jednak niż w drugim dniu nieobecności w pracy.

    Cytowane rozporządzenie w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności
    Rozdział I
    Paragraf 2. ust. 1
    Pracownik powinien uprzedzić pracodawcę o przyczynie nieobecności i
    przewidywanym okresie nieobecności w pracy, jeżeli przyczyna tej
    nieobecności jest z góry wiadoma lub możliwa do przewidzenia.

    i ja na to daję 6 godzin pracownkowi, chyba że mu ręce i nogi z dupy mafia
    powyrywała :)))))))))))) i leży nieprzytomny bez rodziny i dokumentów
    jak pójdzie na chorobowe to jego psim obowiązkiem jest użyć telefonu na mój
    koszt i powiadomić mnie o tym, bo jego zmiennik będzie dygał aż on lub ktoś
    inny go nie zmieni :)))))))))))

    Nie sugeruj się ustępem 2 tego rozporządzenia ........ ja rozumiem to
    właśnie tak, jak przytoczyłem o mafii lub wypadku drogowym.

> [...]
    > krótkich zwolnień. Pracodawca na tym też zyskuje, bo pracownik idąc na
    > zwolnienie idzie teraz na min. 7 dni, a tak odbiera mu się 1-4 dni z
    Kaizen ...... ja nie chce zrozumieć , że toleruje się w tym kraju nierobów,
    opierdalaczy i inne niebieskie ptaki i robi się pod nich ustawy i
    rozporządzenia.

    pozdrawiam
    fart

  • 8. Data: 2003-02-17 21:31:25
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 17 Feb 2003 18:55:25 +0100, "fart"
    <a...@p...onet.pl> zakodował:
    >i ja na to daję 6 godzin pracownkowi, chyba że mu ręce i nogi z dupy mafia

    Bezprawnie w takim razie postępujesz. Znasz różnicę pomiędzy
    "powinien" a "jest obowiązany"?
    Do tego "jeżeli przyczyna tej nieobecności jest z góry wiadoma lub
    możliwa do przewidzenia" --> "Nie byłem w stanie przewidzieć, że po
    wypiciu pół litra czystej wódki będę miał takiego kaca giganta".
    Czyli ten zapis nie ma znaczenia w przypadku nieprzewidzianej
    nieobecności (czyli w 99% przypadków).

    >Nie sugeruj się ustępem 2 tego rozporządzenia ........ ja rozumiem to
    >właśnie tak, jak przytoczyłem o mafii lub wypadku drogowym.

    Nie, ustęp 2 stosuje się do nieprzewidzianej nieobecności (czyli
    choroba, śmierć kogoś z rodziny itp). Ustęp 1 stosuje się, do dających
    się przewidzieć nieobecności, czyli np. gdy został wezwany z
    wyprzedzeniem w charakterze świadka przez NIK.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2003-02-18 08:38:38
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    "fart" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    >Mam jeszcze piekarnię .... mleko ze szczypiorkiem i bułk? pasuje
    znakomicie.
    No to sie da zjesc.

    > Mam jeszcze masarnię ....... :))))))))))))
    ROTFL
    No ale z tym juz gorzej. Powiedz tylko w jakim rejonie, bo "ludziny" nie
    jadam ;-).

    MSPANC

    Gosia

  • 10. Data: 2003-02-18 08:43:47
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    > chyba że mu ręce i nogi z dupy mafia
    > powyrywała :))))))))))))

    Ha, juz wiem to musi gdzies na wschodzie, gdzie Czernobyl mocno dawał,
    skoro ręce z d... wyrastają.

    A swoją drogą to naprawde niepoważnie postąpili. Chyba im na pracy nie
    zalezy. Naprawde współczuję, bo nieźle Cię załatwili.
    Pozdrawiam
    Gosia