  • Data: 2017-06-20 22:49:55
    Temat: Re: JPK - jaki program do faktur?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 6/20/2017 10:07 PM, Borys Pogoreło wrote:
    > Nie, chcę powiedzieć dokładnie to, co napisałem. Że to tylko jeden przykład
    > ułatwienia życia programiście w nowszej wersji .NET.

    Ale nikt nie ułatwia zycia programistom bez wyraźnego powodu (np. czegos
    nie da się zrobić). Wśrod managmentu istnieje powiedzenie "lepsze jest
    wrogiem dobrego". Uważam je za idiotyczne w kontekście IT, ale jest
    bodaj naczęściej powtarzaną bzdurą jaka usłyszysz od osób decyzyjnych w
    korpo.

    > To i to. Wydajny programista to też zysk.

    Nie, to oznacza że zamiast programisty można zatrudnić studenta. Kolesie
    od gapienia sie w słupki widza tylko słupki. Pewno że uogólniam i
    zapewne ktos zaraz rzuci przykladem o jakiejś dupereli która
    przyspieszyla cośtam o ileśtam. Ale ogólnie - chodzi o to żeby koszty
    produkjci były najniższe a to najłatwiej uzyskać stosując dziadowskie
    technologie RAD ze studentami w roli drag'n'drop operators. I sa korpo
    które dokładnie tak robią.

    > No dramat. Odbiją sobie na dwóch następnych klientach. Ale raczej nie
    > spodziewałbym się po nich posiadania rzęchów, na których działa tylko XP.

    Niedaleko mnie jest np. przychodnia która częściowo bangla jeszcze na
    Win98 i tylko kilka stacji jest nowszych gdzie to niezbędne z powodu
    softu (win vista). Koszt zmiany sprzętu i oprogramowania były
    astronomiczne, kierownictwo będzie więc jechało na tym co ma aż
    kompletnie padnie. Sieć mają jeszcze na BNC więc wymiana drutu wliczana
    jest w koszty. Czy to patologia nie wiem, ale człowiek który tam obrabia
    jako IT twierdzi że to żaden wyjątek, szczególnie na zadupiach we wsiach
    można znaleźć sprzęt muzealny, nieaktualizowany od wieków, ledwo dyszący
    a właściciele nie pojmują argumentacji. A Ty tu nagle wyskakujesz że aby
    ikonki były ładniejsze a predkośc internetowa o 1% szybsza trzeba Win10.
    A oni mają monitory CRT i internet "na SDI".

    Trzeba podchodzić do sprawy rozsądnie. Czasem t oważny punkt
    konkurowania z innymi korpo - odpalić soft bezkosztowo.