    From: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jeszcze raz kilometrówka...
    Date: Sun, 28 Mar 2004 13:30:52 +0200
    Sender: m...@a...pl@host-81-190-208-85.wroclaw.mm.pl

    "Ryszard" <r...@n...poczta.onet.pl> wrote in message
    news:c4690s$ho7$1@news.onet.pl...
    > Witam serdecznie.
    > Mam parę pytań związanych z kilometrówką, bo mi tak namieszano
    > że już niczego nie jestem pewien ;(
    > KPiR + VAT, samochód prywatny, rozliczenie poprzez kilometrówkę.
    >
    > 1. Czy do kosztów działalności wpisuję faktury do wysokości limitu
    > wynikającego z kilometrówki narastająco od początku roku ?
    > (t.j. limit jest tylko po to abym więcej nie wpisał, a liczą się tylko
    faktu
    > ry ?)

    faktury masz mieć, a wpisujesz mniejszą z kwot kilometrówka lub
    udokumentowane wydatki. Limit jest liczony od początku roku, więc duży
    wydatek może "stopniowo" w ciągu roku wejść w KUP.

    > 2. Rozumię że do kosztów wpisuję paliwo brutto, bez odliczenia VAT,
    > i Vatu nie mogę odliczyć, a jak jest z fakturami naprawy, mycia, płynów
    > eksploatacyjnych, -czy traktuję je jak inne faktury w firmie, t.j.
    odpisuję
    > VAT ?,
    > czy też tak samo jak paliwo ?

    ograniczenie odliczenia vat dotyczy vat od paliwa w samochodach osobowych.
    Od innych materiałów eksploatacyjnych i usług np. myjni możesz odliczyć VAT.

    > 3. Czy koszt ubezpieczenia samochodu również wpisuję do kosztów
    > (AC, OC itp....)

    na zasadach ogólnych, jak inne koszty związane z samochodem niewprowadzonym
    do EST (chyba też obowiązuje tu limit kilometrówki, ale niech inni się
    wypowiedzą).

    > Czy mógłby mi ktoś potwierdzić mój tok myślenia, bo tym którym
    > płacę za to jakoś ciężko to idzie.......
    > wiem, wiem i dlatego chcę ich zmienić ;(
    > ale też trochę muszę wiedzieć.
    >
    > Pozdrawiam.
    > Rysiek S.

    odpowiedzialność jest po Twojej stronie więc lepiej wiedzieć

    pzdr.
    Magda