    From: Andrzej <a...@f...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Korekta faktury z roku poprzedniego
    Date: Wed, 12 Nov 2008 10:57:57 +0100

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > OK :D
    > ALE...
    > Dotacja unijna nie jest przychodem, prawda?

    Niestety jest przychodem. Było paręnaście interpretacji w tej sprawie.
    Sprawa jest złożona i nie rzucę z pamięci dokładnego wyjaśnienia.
    Generalnie dotacje z UE nie są przychodem...ale EFS jest takim dziwnym
    tworem, że środki pochodzą z budżetu państwa ...tak więc szkolenia
    dofinansowane z EFS nie łapią się na to zwolnienie...

    > No to:
    > - albo dofinansowanie było przeznaczone dla *prowadzącego*, a wtedy
    > sama faktura powinna opiewać na 1700 zł

    tak powinno być...ale firma szkoleniowa sama nie wiedziała trochę co
    mają z tym zrobić. Razem z fakturą od nich dostałem 3 RÓŻNE
    interpretacje z US, jak takie szkolenie ma być rozliczone (sic!). Na
    moje pytanie co mi sugerują była odpowiedź - wystąpić o interpretację...

    > - albo dofinansowanie było przeznaczone dla *uczestników*, a wtedy
    > 7300 zł (z 9000 zł) nie jest ani przychodem ani kosztem a wpisowi
    > podlega jedynie różnica. Wydaje mi się dopuszczalne (a przynajmniej
    > zrozumiałe) wpisanie całej faktury (9000 zł) i korekty kosztu
    > czyli -7300 zł nie stanowiącego KUP.

    Tutaj zaczyna się cały cyrk. Dofinansowanie jest przeznaczone dla
    *uczestników*, ale oni tych pieniędzy nie dostają - są wirtualne,
    jedynie zawarte w umowie z firmą szkoleniową. To na podstawie tej umowy
    firma szkoleniowa dostaje te środki z odpowiedniego funduszu EFS.

    Andrzej