  • 1. Data: 2007-07-07 18:39:16
    Temat: Nazwa firmy w odbiorcy na f-vat, czy moze byc nazwisko
    Od: "Hipcio" <@yahoo.com>

    Mam fakturę, która jest wystawiona na moje nazwisko. Nie jest wpisana nazwa
    firmy. NIP, adres się zgadza.
    Czy taką f-rę mogę zaksięgować w swojej firmie (DG) ?

  • 2. Data: 2007-07-07 20:45:16
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Hipcio" <@yahoo.com> napisał w wiadomości
    > jest wystawiona na moje nazwisko. Nie jest wpisana nazwa firmy.

    To w końcu jest, czy nie jest?

  • 3. Data: 2007-07-07 21:54:28
    Od: "Hipcio" <@yahoo.com>

    Użytkownik "CZYŚCIWO" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To w końcu jest, czy nie jest?
    pełna nazwa firmy to "TEREFEREKUKU Imie Nazwisko" a -ra jest na "Imie
    Nazwisko"

  • 4. Data: 2007-07-08 09:25:21
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    > pełna nazwa firmy to "TEREFEREKUKU Imie Nazwisko" a -ra jest na "Imie
    > Nazwisko"

    Ponieważ TEREFEREKUKU jest tylko dodatkiem, więc samo imie i nazwisko
    wystarczy.

    --
    CZYŚCIWO tekstylne wielokrotnego użytku = brak odpadów!
    Telefon 0-800-MEWA-00

  • 5. Data: 2007-07-08 19:28:44
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 08-07-2007 o 11:25:21 CZYŚCIWO <c...@o...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Hipcio" <@yahoo.com> napisa? w wiadomo?ci

    > Poniewa? TEREFEREKUKU jest tylko dodatkiem, wi?c samo imie i nazwisko
    > wystarczy.

    Nie tak - podatnikiem VAT jest konkretna osoba fizyczna, na VAT-R/VAT-7
    podajesz
    tylko imię i nazwisko, jesli oprócz DG masz także dochody z najmu
    to wszytsko rozliczasz na jednej deklaracji VAT-7 - nie składasz osobnej
    deklaracji
    dla DG i osobnej dla najmu.
    Dopisywanie TEREFEREKUKU jest kompletnie zbędne, natomiast funkcjonuje w
    obrocie
    jako nawyk i skarbówka też się tego nie czepia.

  • 6. Data: 2007-07-08 19:29:41
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

> [...]

    > U?ytkownik "Hipcio" <@yahoo.com> napisa? w wiadomo?ci

    > Poniewa? TEREFEREKUKU jest tylko dodatkiem, wi?c samo imie i nazwisko

    Jeszcze jedno - gdyby na faktuyrze trzeba było podawać firmę,
    to samo imię i nazwisko by nie wystarczyło - od momentu zadeklarowania
    dodatku do firmy w UM, podając firmę trzeba podawać całość

  • 7. Data: 2007-07-09 02:12:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Jul 2007, t...@o...pl wrote:

    > Nie tak - podatnikiem VAT jest konkretna osoba fizyczna,

    ...zgoda...

    > Dopisywanie TEREFEREKUKU jest kompletnie zbędne, natomiast funkcjonuje
    > w obrocie jako nawyk

    Powiedziałbym, że nawet jako swoista deklaracja.
    Deklaracja, że "zakup jest na DG".
    Niewątpliwie w takim przypadku trudno podważać ZAMIAR poniesienia
    wydatku w celu gospodarczym :)

    > i skarbówka też się tego nie czepia.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-07-09 06:12:55
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze jedno - gdyby na faktuyrze trzeba było podawać firmę,
    > to samo imię i nazwisko by nie wystarczyło - od momentu zadeklarowania
    > dodatku do firmy w UM, podając firmę trzeba podawać całość

    A nie prosciej w NIP'ie ktoryms wpisac nazwe skrocona skladajaca sie wlasnie
    z imienia i nazwiska?

    sz.

  • 9. Data: 2007-07-11 20:16:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Jul 2007, szomiz wrote:

    > A nie prosciej w NIP'ie ktoryms wpisac nazwe skrocona skladajaca sie wlasnie
    > z imienia i nazwiska?

    Ale trzeba podać nazwę *zarejestrowaną* - primo jest cyrk z przepisem
    (przepis w Kodeksie Cywilnym pozwalający na nazwę skróconą jakiś geniusz
    upchnął w artykule zaczynającym się ustępem dotyczącym osób prawnych),
    secundo skutecznie wyrzekał tu (dość dawno temu) Tristan, i miał rację,
    że takich klientów to on nie lubi ;)
    Zauważ, że "bez dodatkowej nazwy" dowód sprzedaży nie różni się niczym
    od dowodu sprzedaży dla osoby nie prowadzącej DG, a tym samym dla
    sprzedawcy *liczy się do limitu kasy fiskalnej* (jeśli owej kasy
    jeszcze nie ma, a nie musi i nie chce mieć).

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT, bez kasy fiskalnej)

  • 10. Data: 2007-07-11 20:55:11
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 11-07-2007 o 22:16:26 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > sprzedawcy *liczy się do limitu kasy fiskalnej* (jeśli owej kasy
    > jeszcze nie ma, a nie musi i nie chce mieć).

    Cytaty z którejś Rzp(mam na dysku, nie wiem która to była):

    "w celu precyzyjnego określenia nabywcy (osoby fizycznej) na fakturze
    powinno się znajdować imię i nazwisko osoby prowadzącej działalność
    gospodarczą, a następnie można dodać nazwę firmy, pod którą ta działalność
    jest prowadzona"

    "Brak na fakturze nazwy firmy, gdy jest to osoba fizyczna prowadząca
    działalność gospodarczą, w żadnym razie nie powoduje, że faktura jest
    nieprawidłowa (tak Urząd Skarbowy w Siedlcach w piśmie z 19 lipca 2006 r.,
    1426/US210/MK/ 443-22/06)."