eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNie miała baba kłopotu i DG założyła :) - zestaw komputerowy › Re: Nie miała baba kłopotu i DG założyła :) - zestaw komputerowy
    From: "Strebor" <strebor@poczta.[bez tego]onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nie miała baba kłopotu i DG założyła :) - zestaw komputerowy
    Date: Thu, 13 May 2004 08:28:43 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@l-net2.pai.net.pl

    Użytkownik "Daniel Wieszczycki" <d...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:pan.2004.05.13.01.26.14.163762@NOSPAMdancop.pl.
    ..

    [ciach]
    > Mam zestaw komputerowy
    > - jednostka centralna
    > - monitor
    > - skaner
    > - drukarka
    > - UPS
    > - inne drobne peryferia: PenDisk, Bluetooth itp.

    Gratuluje

    > Do tej pory używane prywatnie, chcę wpisać do ewidencji środków trwałych i
    > amortyzować. Wszystko kupowane w różnych okresach, jedno ma 2, drugie 5
    > lat, trzecie z kolei nówka itd. Faktury mam, ale nie na wszystko.
    >
    > I teraz do rzeczy:
    > 1. robię wycenę np. na podstawie jakichś cenników sprzętu używanego
    Np tak
    > 2. zestaw wpisuję do ewidencji
    jak najbardziej
    > 3. amortyzuję
    też się zgadza

    > Do tej pory niby ok, ale pojawiają się pytania:
    > 1. Czy cały "zestaw" potraktować jako zestaw, czy może UPS, Pendisk np.
    > odddzielnie jako wyposażenie i od razu w koszty?
    Niestety w twoim przypadku wszystko jako zestaw, ale jak bedziesz dolupywał
    teraz takie pierdoły to oczywiście w koszty
    > 2. Jakim dokumentem "wyprodukować" zestaw i przyjąc go na stan DG?
    Np Dokumentem Wewnetrznym

    > 3. Rozumiem, że mogę zastosować stawkę amortyzacyjną 60%, tak? Jak się
    > amortyzuje, jeżeli zaczynam w czerwcu?
    To zależy na ile wycenisz jeśli zmieścisz sie w 3500 to jednorazowo w
    czerwcu całosć w koszty (czyli stawka 100%). Jeśli więcej to jeśli
    wprowadzisz to na stan w czerwcu to rozpoczynasz amortyzacje w lipcu (a
    jeśli chodzi technicznie no to 60% to stawka roczna 60%/12 i masz
    miesięczną)

    > 4. Na kompie jest aktualnie Linux. Czy jeżeli dokupię OEMowego Windowsa (z
    > niezbędną częścią, którą oczywiście zamontuję do komputera :) to jak mam
    > dokonać odpisu/amortyzacji tego zakupu? Do ewidencji wartości
    > niematerialnych i w koszty (a co wtedy z tą nieszczęsną częścią?),
    > czy może będzie to zwiększenie wartości środka trwałego?
    No i tu jest pewien kłopot bo od kwietnia ubiegłego roku nasz "ukochany" MS
    określił w warunkach licencjonowania OEM minimalny skład jednostki do której
    moze być sprzedawany system na .licencji OEM i tu już dokładnie nie pamietam
    (bo już mam za soba kupno kompa, ateż chciałem tak zakombinować) ale zdaje
    sie że musi to byc płyta z prockiem + HDD +pamięć i (chyba) grafika
    (przynajmniej takie info dostałem o MS. A że ostatnio zdażały sie przypadki
    że podczas kontroli skrabowej sprawdzano legalnosć oprogramowania radze sie
    zastanowić czy gra jest warta świeczki.
    A od strony księgowej zrobiłbym to tak (zakładając że jednak kupisz go np z
    modemem): 1.księgowanie Wina w rejestr vat i w wartości niematerialne i
    prawne i jednorazowo w koszty; 2. księgowanie część w rej vat i w koszty. No
    chyba że wartość częsci i wina będzie przekraczała 50% wartosci zestawu
    wtedy podwyższenie wart. ŚT

    > Pozdrawiam - Daniel Wieszczycki | Ochrona informacji * Prawo internetu

    Również pozdrawiam - Robert Wójcik