eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNie miała baba kłopotu i DG założyła :) - zestaw komputerowy › Re: Nie miała baba kłopotu i DG założyła :) - zestaw komputerowy
    From: "latet" <l...@r...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nie miała baba kłopotu i DG założyła :) - zestaw komputerowy
    Date: Thu, 13 May 2004 10:28:06 +0200

    > A od strony księgowej zrobiłbym to tak (zakładając że jednak kupisz go np
    > modemem): 1.księgowanie Wina w rejestr vat i w wartości niematerialne i
    > prawne i jednorazowo w koszty; 2. księgowanie część w rej vat i w koszty.
    No
    > chyba że wartość częsci i wina będzie przekraczała 50% wartosci zestawu
    > wtedy podwyższenie wart. ŚT

    Czy Ty piszesz o tzw. "pelnej księgowości"?

    Co do "przekroczenia 50% wartosci zestawu", to też nikt mi wczesniej
    na grupie o czyms takim nie pisal, choc mialem b. podobną sytuację
    jak Daniel i bylo to walkowane na grupie.

    Ponadto w listopadzie 2003 kupilem WinXP z myszką - z pełnym
    błogosławienstwiem Microsfotu (wydzwaniałem tam wtedy z 5 razy,
    aby się upewnić, że na pewno tak można).

    Ja zrobilem tak (nie twierdze, ze dobrze, ale napisze jak bylo):

    1. w listopadzie zakup WinXP + myszka (ok,. 750 zł) ==> w koszty
    2. w styczniu wciągnięcie do EŚT starego zest. komp.,
    1-razowa amortyzacja, wpisana w lutym w koszty (1000 zł).
    3. w marcu zakup monitora (1300 zł), pamieci RAM (800 zł) ==> oba w koszty.
    4. w maju planuję: nową obudowę (700 zł), nagrywarke DVD (500 zł),
    oczywiscie pojdą prosto w koszty.

    Pozdrawiam,

    latet