eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNie miała baba kłopotu i DG założyła :) - zestaw komputerowy › Re: Nie miała baba kłopotu i DG założyła :) - zestaw komputerowy
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nie miała baba kłopotu i DG założyła :) - zestaw komputerowy
    Date: Sat, 15 May 2004 12:48:15 +0200

    On Thu, 13 May 2004, latet wrote:
    [...komuś...]
    >+ > No
    >+ > chyba że wartość częsci i wina będzie przekraczała 50% wartosci zestawu
    >+ > wtedy podwyższenie wart. ŚT
    >+
    >+ Czy Ty piszesz o tzw. "pelnej księgowości"?
    >+ Co do "przekroczenia 50% wartosci zestawu"

    Nie, chyba pisze o jakichś starych przepisach. Przypominam sobie
    że wieki temu słyszałem hasło o "procentowym udziale ulepszenia",
    ale to było DAWNO i sam się umiarkowanie interesowałem :)

    >+ Ponadto w listopadzie 2003 kupilem WinXP z myszką - z pełnym
    >+ błogosławienstwiem Microsfotu (wydzwaniałem tam wtedy z 5 razy,
    >+ aby się upewnić, że na pewno tak można).

    Na .prawo twierdzili że właśnie tak jest :)

    >+ Ja zrobilem tak (nie twierdze, ze dobrze, ale napisze jak bylo):
    >+
    >+ 1. w listopadzie zakup WinXP + myszka (ok,. 750 zł) ==> w koszty

    IMHO błąd.
    WinXP tak, ale pod warunkiem "ścisłej interpretacji Maddy" (że
    WNiP zawsze osobno, nawet jak OEM), natomiast myszka... myszka
    nijak :) !

    >+ 2. w styczniu wciągnięcie do EŚT starego zest. komp.,
    >+ 1-razowa amortyzacja, wpisana w lutym w koszty (1000 zł).

    ...plus myszka ;)

    >+ 3. w marcu zakup monitora (1300 zł), pamieci RAM (800 zł) ==> oba w koszty.
    >+ 4. w maju planuję: nową obudowę (700 zł), nagrywarke DVD (500 zł),
    >+ oczywiscie pojdą prosto w koszty.

    Ja bym się nie czepiał. Ale ja się US nie nazywam :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)