  • 21. Data: 2003-02-02 12:15:50
    Temat: Re: Nowy Płatnik
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > Kurna nieeeeeeeeee.
    > masz mu podać podstawę a on wspaniałomyślnie wyliczy 8 %.
    > Czy to nie debilizm?
    > mogę wypisać tutaj co najmniej 50 PODSTAWOWYCH BUBLI istniejących w

    W sumie to nie musisz. bo też pare tych bubli mógłbym wyliczyć.

    > Prokom - my robimy to, co nam ZUS zleci i za to dostajemy pieniądze.
    > Wszelkie uwagi do ZUS proszę.
    > ZUS - twórcą programu jest firma Prokom i tam proszę kierować uwagi.

    Też byłem w kontakcie i z ZUS i z prokom. - mniej więcej taki sam tok
    rozmów.

    > Błędne koło. Ale chyba komuś o to chodzi.
    > Program wg mnie powinien umożliwić również samodzielne wylicznie skłądek,
    > bez udziału drogich programów księgowych. Niektórym programy księgowe są
    > niepotrzebne.
    > fart
    Myslę, że możesz zapomnieć o takich zmianach Płatnika.
    Z jednego prostego powodu- zus nie miał zamiaru robic programu pomocnego
    płatnikowi w liczeniu a jedynie w wypełnianiu dokumentów.
    No i mów co chcesz taką role płatnik spełnia- tzn. ty mu dane on tobie
    "ładny" wydruk.
    Nie chciałbym, żeby ktoś odczytał moje wypowiedzi jako pochwałe Płatnika, bo
    jest wiele rzeczy, które mi sie w nim nie podobają.
    Tyle że ja pracuje na systemach płace-płatnik i specjalnej uwagi nie
    przywiązuje do tego co ten płatnik tam sobie liczy.
    A podsumowując: ZUS zrobił program pod siebie nie pod płatnika. Im chodziło
    właśnie o ujednolicone druki, a nie o to żeby ludziom było łatwiej.

    PawełJ

  • 22. Data: 2003-02-02 13:06:30
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WSm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości news:9F4%9.85619
    > Mam zainstalowaną wersję 3.01.002B.
    > Zciągnałem dziś nową wersję (4.01.001 z 31.01.2003) i instalator mi pisze
    > mniej więcej tak:
    > Na tym komputerze jest już zainstalowany program Płatnik. Można jedynie
    > odinstalować program. Tak? Nie?
    > I tyle. Żadnych dodatkowych stwierdzeń, jak w poprzedniej wersji - że sam
    > odinstaluje, że nową zainstaluje itp.

    bo niestety, jak ci stara odinstaluje to kończy robotę i musisz go drugi raz
    uruchomić :)

    > Więc nie chcąc stracić możliwości uruchamiania wersji dotychczasowej i
    > archiwym dokumentów - zrezygnowałem z instalacji nowej wersji do wyjaśnienia
    > moich wątpliwości - będę śledzić wypowiedzi na grupie na ten temat.

    Przećwiczyłem włąsnoręcznie na WIN98SE, za pierwszym uruchomieniem pliku setup.exe
    (ściągam zawsze wersję w jednym pliku)
    odinstalowałem poprzednią wersję płatnika, (zgodnie z tym co mi zaproponował) po
    czym skończył pracę i nalezy setup.exe uruchomić
    drugi raz i wtedy odbywa sie instalacja nowej wersji. W całej procedurze nie kasuje
    katalogów z Twoimi dokumentami (przynajmnie tak
    u mnie było :). Zawsze dla bezpieczeństwa warto jednak zrobić kopię swojego archiwum.

    Sark

  • 23. Data: 2003-02-02 13:10:02
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Sark <w...@p...onet.pl> wrote:
    > odinstalowywania poprzednika) mam w dodaj/usuń trzy razy
    Płatnik-Przekaz
    > Elektroniczny ... i za cholerę nie wiadomo która do czego

    łatwo sprawdzić.

    > szkoleniowych na temat obsługi płatnika dobrze by było aby opcja
    > odinstalowania byla dostępna od razu w menu podręcznym, wraz z ikonka
    > Platnik i Pomoc do programu płatnika.

    To zrób sobie skrócik (linka) i będziesz miał.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 24. Data: 2003-02-02 13:21:13
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    fart <a...@p...onet.pl> wrote:
    > płatników zatrudniających pracowników, w ilości powyżej 5 szt. bodaj, i

    > Pawle czy ten głupawo zrobiony program wyliczy Ci podstawę na
    > ubezpieczenie chorobowe?????

    A Ty przeczytałeś do czego służy Płatnik?
    Pewnie chciałbyś aby program do osbsługi poczty wyliczał formuły
    excelowskie i pełnił jednocześnie rolę edytora tekstów we wszystkich
    możliwych formatach.

    .
    > masz mu podać podstawę a on wspaniałomyślnie wyliczy 8 %.

    Kurna-chorobowe podnieśli do 8%?Znowu coś przegapiłem.Jak te zmiany
    szybko robią.

    > Program wg mnie powinien umożliwić również samodzielne wylicznie
    skłądek,
    > bez udziału drogich programów księgowych. Niektórym programy księgowe

    > niepotrzebne.

    No i dobrze byłoby coby za kadrową i sekretarkę jeszcze robił.
    A o kalkulatorze zapewne już zapomnieli,że nie wspomnę o arkuszach
    kalkulacyjnych (są też za free)

    > oparciu o ego dane takie druki do ZUS jak Z3, Z3a i inne. Ludzie a moge
    ja
    > mam nasrane w głowie ....... mając takie wymogi?

    To by się czasami przydało i jestem za.

  • 25. Data: 2003-02-02 13:22:51
    Od: "n...@w...pl" <n...@c...pl>

    Ciekawe tylko jest to ze instalujac platnika jestesmy ZMUSZENI do zakupu
    Windows. Dlaczego platnik nie instaluje sie na darmowym Linuxie lub innym
    systemie operacyjnym .
    A drugie pytanie , dlaczego choc byly czynione proby przez Janusza Waissa,
    Prokom nie udostepil swoich kodow do stworzenia wlasnie na Linuxie
    mozliwosci instalacji programu platnik.

    Oczywiscie chodzi o gruba kase a nie o uzytkownikow. Z uzytkownikow mozna
    wysisnac kazde pieniadze w mysl hasla DUZY MOZE WIECEJ

    pp

  • 26. Data: 2003-02-02 13:23:41
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    WSm <w...@s...pl> wrote:
    > Więc nie chcąc stracić możliwości uruchamiania wersji dotychczasowej i

    A po co Ci stara wersja? Nowy czyta stare dokumenty.

  • 27. Data: 2003-02-02 13:37:41
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "n...@w...pl" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Ciekawe tylko jest to ze instalujac platnika jestesmy ZMUSZENI do zakupu
    > Windows.

    A ja jestem ciekaw jak radzą sobie posiadacze Maców ? Wiele firm oparło na macach nie
    tylko softwer zawodowy ale i księgujący. Nowy
    obowiązek elektronicznego przekazywania dokumentów to dla nich zakup także noej
    platformy sprzętowej.

> [...]
    > A drugie pytanie , dlaczego choc byly czynione proby przez Janusza Waissa,
    > Prokom nie udostepil swoich kodow do stworzenia wlasnie na Linuxie

    Był tez inny zamiar, (ktos nawet podawał na grupie link do strony pomysłodawcy)
    napisania takiej wersji płatnika aby nie był
    zmuszony do kupowania windy (co ma znaczenia dla wielu firm prowadzących ksiegowość w
    wersjach dosowskich programów księgujących
    itp.) ale Prokom odmówił udostępnienia dokumentacji z tym związanej.

    Sark

  • 28. Data: 2003-02-02 13:41:33
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

    > To zrób sobie skrócik (linka) i będziesz miał.

    Powtarzam jeszcze raz, to nie mój problem ja nie mam takich kłopotów a skróciki
    wykorzystuje na maxa.
    Ot uważam że za taką jaką płacimy za ten program powinniśmy otrzymać coś bardziej
    dopracowanego.

    Sark

  • 29. Data: 2003-02-02 13:56:48
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    > Pewnie chciałbyś aby program do osbsługi poczty wyliczał formuły
    > excelowskie i pełnił jednocześnie rolę edytora tekstów we wszystkich
    > możliwych formatach.

    Nie, bez przesady ale istniejące np. w DRA funkcje "sumuj" i "wylicz" (no i także
    "weryfikuj") do czegoś zobowiazuje.

    A juz doprawdy nie rozumiem dlaczego w nowej wersji płatnika, po wprowadzeniu w III
    0.4 w moim przypadku 1.93% ubezp. wypadkowego
    nie pojawia sie ta wartość w Aplikacja/Opcje/Parametry (jest nadal 1,62% do grudnia
    2002) skoro program uwzglęnił zmiane w składce
    na u. zdrowotne do 8 %.
    Sark

  • 30. Data: 2003-02-02 14:01:41
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > A Ty przeczytałeś do czego służy Płatnik?
    > Pewnie chciałbyś aby program do osbsługi poczty wyliczał formuły
    > excelowskie i pełnił jednocześnie rolę edytora tekstów we wszystkich
    > możliwych formatach.
    kurcze, a twój nie wylicza? ;)

    > .
    >
    > Kurna-chorobowe podnieśli do 8%?Znowu coś przegapiłem.Jak te zmiany
    > szybko robią.
    koledze chodziło zapewne o zdrowotne
    > No i dobrze byłoby coby za kadrową i sekretarkę jeszcze robił.
    > A o kalkulatorze zapewne już zapomnieli,że nie wspomnę o arkuszach
    > kalkulacyjnych (są też za free)
    No przecież w nowych wersjach płatnika jest ładna ikonka kalkulatora

    > ja
    > To by się czasami przydało i jestem za.
    --
    > Jacek
    ZUS Z-3 z płatnika? to są te druki do chorobowego? Znam mnóstwo przypadków w
    których do płatnika nie są podawane wszystkie dane potrzebne do Z-3.
    Te funkcje robia programy płacowe.
    Tylko że Pani w ZUS-ie nie chce przyjmować wydruku z komp bo: "ona musi to
    wszystko dalej na piechote liczyć, więc dlaczego ktos ma miec łatwiej i
    sobie drukowac na komp?". Tak więc jest program, który ów druk drukuje, ale
    ZUS go nie przyjmuje.
    PawełJ