  • 71. Data: 2011-12-29 12:59:35
    Temat: Re: Przychód z praw majątkowych, zaliczka i koszty
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (29.12.2011 12:33), Przemyslaw Rokicki wrote:

    > przezabawnie jak pierdzieli na grupie ktos kto nie ma pojecia o czym
    > mowi.

    Ok, z tą "normalną działalnością gospodarczą" być może się mylę. Wiem
    jednak tyle, żeby zauważyć że sprzedaż oprogramowania na zasadzie "umowa
    o dzieło a ja za Ciebie wypełnię PIT" jest przezabawny.

    Po prostu.

    Wybacz, że może się nie znam, może pierdzielę, ale raz na jakiś czas się
    pośmieję i dam temu wyraz :)

    p. m.

  • 72. Data: 2011-12-29 13:02:21
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

    On 29 Gru, 13:59, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Ok, z t "normaln dzia alno ci gospodarcz " by mo e si myl . Wiem
    > jednak tyle, eby zauwa y e sprzeda oprogramowania na zasadzie "umowa
    > o dzie o a ja za Ciebie wype ni PIT" jest przezabawny.
    >
    > Po prostu.
    >
    > Wybacz, e mo e si nie znam, mo e pierdziel , ale raz na jaki czas si
    > po miej i dam temu wyraz :)
    >
    > p. m.

    zerknij do moich wczesniejszych postow w tym watku, zamiescilem
    wyjasnienie z interpretacji.
    Tam jest napisane czemu taki dochod nie mozna zakwalifikowac do
    dochodu z działalności gospodarczej.

    Mnie tez sie nie podoba placenie zaliczki przez nabywce.

    pozdrawiam

  • 73. Data: 2011-12-29 13:08:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mvoicem,

    [...]

    > Wybacz, że może się nie znam, może pierdzielę, ale raz na jakiś czas się
    > pośmieję i dam temu wyraz :)

    Tylko Ty sobie karmisz a mi ciśnienie rośnie...

    Znałem faceta jako autora fajnych programików w bardzo przyzwoitych
    cenach. Ot, człowiek z misją. A okazał się [autocensored].

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 74. Data: 2011-12-29 13:18:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (29.12.2011 14:02), Przemyslaw Rokicki wrote:
    [...]
    > zerknij do moich wczesniejszych postow w tym watku, zamiescilem
    > wyjasnienie z interpretacji.

    Zerknąłem. Nie ma tam nic o tym że musisz tak robić jak robisz.

    > Tam jest napisane czemu taki dochod nie mozna zakwalifikowac do
    > dochodu z działalności gospodarczej.

    Przyznałem Ci w poprzednim poście rację. Nie można. Ale to co robisz, to
    tak jakby moi najemcy mieli za mnie odprowadzać zaliczki na PIT-4 z
    tytułu mojego dochodu z najmu (a ja im co miesiąc rachunki za to ...)

    > Mnie tez sie nie podoba placenie zaliczki przez nabywce.

    No patrz Pan ...

    p. m.

  • 75. Data: 2011-12-29 13:55:36
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Piotrek pisze:

    > Sprawdź sobie w jaki sposób w ramach DG nabywasz MPA. Jest tam coś o
    > wytworzeniu we własnym zakresie? :-)
    >
    > Interpretacje i wyroki potwierdzają takie podejście.
    >
    > Jakiś czas temu był flejm na ten temat. Jak Ci się chce to sobie
    > poszukaj ("50% kosztów" czy coś takiego w tytule). Wydaje mi się, że
    > były tam sygnatury interpretacji/wyroków.

    Znam te wszystkie wyroki i wątki też, w wielu brałem udział. Dalej
    jednak szukam dziury w całym :)
    W praktyce, przy ewentualnej kontroli, będzie pewnie tak, że wynik tejże
    kontroli będzie zależny od skutków finansowych dla budżetu państwa. Tzn.
    jak ktoś będzie rozliczał przychody z MPA w ramach DG, wykazując
    równocześnie bardzo wysokie koszty, zjadające cały przychód, to mu
    kontrola wywali wszystko z kosztów, jednocześnie nakazując skorygować
    deklaracje i rozliczyć przychody poza DG. Jeśli ktoś inny będzie miał
    małe koszty i w wyniku takich decyzji by wyszło, że po korekcie pitu i
    zastosowaniu 50% kosztów uzyskania jeszcze dostałby zwrot podatku, to
    pewnie zostawią jak jest :)

    > Jakbyś chciał podejść do tego koszernie to IMHO należy rozdzielić. Ale
    > raczej jest sprawą oczywistą, że w realu nikt nie będzie sobie zawracał
    > głowy debilnymi przepisami.

    Dlatego też czasem staram się przytaczać takie przykłady, licząc naiwnie
    na to, że może kiedyś dotrze to gdzieś wyżej i w kolejnej wersji ustawy
    pojawi się zapis w stylu "podatnik może również te przychody rozliczać w
    ramach dg, jeśli akurat takową prowadzi i tak mu wygodniej" :)
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 76. Data: 2011-12-29 15:05:27
    Od: Przemyslaw Rokicki <d...@g...com>

    On 29 Gru, 14:55, ajt <a...@u...com.pl> wrote:

> [...]
    > pojawi się zapis w stylu "podatnik może również te przychody rozliczać w
    > ramach dg, jeśli akurat takową prowadzi i tak mu wygodniej" :)

    a ja bym wolal, podatnik moze dokonac samoobliczenia podatku w
    rozliczeniu rocznym bezwzgledu na to czy zakupu dokonuje os fiz nie
    prow. dg czy firma :)

  • 77. Data: 2011-12-29 17:20:19
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-12-29 14:55, ajt wrote:
> [...]
    > równocześnie bardzo wysokie koszty, zjadające cały przychód, to mu
    > kontrola wywali wszystko z kosztów, jednocześnie nakazując skorygować

    Ale przecież przyjęcie ryczałtowych kosztów poza DG nie jest
    obowiązkowe. Jak masz koszty większe niż 50% to należy je po prostu
    wykazać i tyle. I nikt nikomu łaski nie robi ...

> [...]
    > małe koszty i w wyniku takich decyzji by wyszło, że po korekcie pitu i
    > zastosowaniu 50% kosztów uzyskania jeszcze dostałby zwrot podatku, to

    I to mnie właśnie osłabia. Interpretacja zależna od potencjalnych
    skutków dla budżetu.

> [...]
    > pojawi się zapis w stylu "podatnik może również te przychody rozliczać w
    > ramach dg, jeśli akurat takową prowadzi i tak mu wygodniej" :)

    Nie liczę na to, że ktoś zadba o moją wygodę. Ale debilizmy w rodzaju
    aktualnie dyskutowanego to mogliby polikwidować. Bo przynajmniej u mnie
    wzbudzają one głęboką troskę o kondycję intelektualną i psychiczną
    ustawodawcy.

    Piotrek

  • 78. Data: 2011-12-29 18:16:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Dec 2011, Główny Użytkownik wrote:

    [....do RoMana...]

    > nie mam zamiaru nawet w czewsci przenosic praw na zwyklych
    > uzytkownikow,

    Hm.
    A *prawo* do korzystania z utworu, "zwane licencją", przestało
    być *prawem*? To czym jest?

    > a od tego jest to uzaleznione,

    IMO zdecydowanie nie jest.
    Sprawdź w ustawie.
    "uważa się w szczególności [...] w tym również z odpłatnego zbycia tych praw"
    z naciskiem zarówno na "w szczególności" jak i "w tym również":
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,43
    610,20111014,zrodla-przychodow.html

    Katalog nie jest zamknięty, więc uzyskiwanie przychodów z praw autorskich
    majątkowych inną drogą, np. poprzez udzielenie licencji, spełnia warunek
    z ustawy. Jeśli US stosuje inną interpretację, to IMVHO tylko od
    determinacji podatników będzie zależało kto wygra przed WSA.
    Oczywiście podatnikowi "za 200zł przychodu" może nie chcieś się
    procesować i taniej wyjdzie odpuścić, jestem tego świadom, większość
    "spraw podatkowych" dla nas, małych podatników, wygrały duże firmy
    z zapleczem prawników, pilnująych żeby nie przegrać sprawy przez
    jakiś kiks proceduralny "pan się spóźnieł, odwołanie nie przysługuje".

    > przy udzieleniu licencji tylko na uzytkowanie powiedzmy 100 osobom
    > zachowujac pelne prawa do programu?

    Już nie ma "pełnych praw", niestety :)
    Z zastrzeżeniem że stosujemy określenie nieścisłe i "na rozum",
    bo wg litery prawa trzeba by się obłożyć stosem zastrzeżeń (wobec
    praw pochodnych, praw do technologii dziś nieznanych itd).

    Ad rem.
    *SKORO* już udzielił licencji, nie może sprzedać *wyłącznego* prawa
    do udzielania *wszelkich* licencji.
    To co najwyżej może sprzedać, to wyłączne prawo do udzielania
    *kolejnych* licencji. No i oczywiście każdą "słabszą" postać.

    A wyłączność to owszem, jest jeden z elementów które mogą
    decydować o cenie :D

    > ps.
    > napisalem odpowiedz jeszcze raz bo chyba poprzednia sie nie pojawila

    Pojawiła się, widać serwery news miały znowu czkawkę :)

    pzdr, Gotfryd

  • 79. Data: 2011-12-29 18:31:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (29.12.2011 19:16), Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Tue, 27 Dec 2011, Główny Użytkownik wrote:
    >
    > [....do RoMana...]

    > Hm.
    > A *prawo* do korzystania z utworu, "zwane licencją", przestało
    > być *prawem*? To czym jest?

    Ale udzielenie licencji, to nie jest przeniesienie prawa IMHO.
    Przeniesienie jest związane z wyzbyciem się, nieprawdaż?

    Abstrahując od tego że przeniesienie nie jest warunkiem koniecznym o
    czym dalej wspominasz.

    p. m.

  • 80. Data: 2011-12-29 18:46:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    > [....do RoMana...]
    > Hm.
    > A *prawo* do korzystania z utworu, "zwane licencją", przestało
    > być *prawem*? To czym jest?

    Ponieważ mnie wywołujesz do tablicy, to jako (były) autor
    oprogramowania, korzystający (kiedyś) z przychodów związanych ze
    sprzedaży praw da użytkowania - nie mam żadnych zastrzeżeń. Samo słowo
    "licencja" oznacza przeciez "prawo" właśnie.

    Zastrzeżenia ma dumpingowiec, trollujacy tu pod kilkoma nickami.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl