    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Remanent "niedokończonych" produktów
    Date: Tue, 25 Sep 2007 16:53:55 +0200

    Dnia 25-09-2007 o 16:42:41 Dyzmund <d...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > budowlanej, to dotycz?ce tej us?ugi koszty, skalkulowane w postaci robót
    > toku, konsekwentnie nale?y wy??czaae z kosztów uzyskania przychodów tego?
    > okresu, zarówno na etapie obliczania zaliczek, jak i rocznego podatku
    > dochodowego."
    >
    > Powiedzmy, ze kupi?em np. bloczki na ca?? budow?. Mam je wliczaae
    > systematycznie, nie moge od razu wliczyae ca?ej faktury? Co miesi?c
    > sprawdzaae
    > ile bloczków ju? zu?yto i tylko t? cz??ae mo?na uznaae za koszt? i tak z
    > innymi gwo 1/4 dziami itp? zakrawa na absurd

    Przy KPiR zakupy materiałów wpisujesz w dniu otrzymania i tyle.
    Przy najbliższym remanencie niesprzedane wypadają z kosztów i tyle.

    > 2)" - traktowanie wszystkich otrzymanych p?atno?ci jako zaliczek
    > niepodlegaj?cych opodatkowaniu podatkiem dochodowym a? do chwili
    > ostatecznego odbioru robót; przy czym dopiero w tym momencie poniesione
    > koszty by?yby wykazywane jako koszty uzyskania przychodów."
    >
    > wi?c dopóki nie sko?czymy budowy, zaliczki nie s? przychodem a koszty
    > ksi?gujemy dopiero w dniu sprzeda?y. Czy w tym przypadku w remanencie
    > nie ma
    > materia?ów?

    Jeśli kasę którą dostajesz dostawałbyś także wtedy, gdybyś był non stop na
    rauszu,
    to wtedy to sa zaliczki. Ale jesli bez postępów prac nie ma kasy to to już
    zaliczki nie są.
    Tak samo jeśli dostajesz kase w cyklu miesięcznym - to sa płatności za
    dany miesiąc,
    a nie zaliczki.

    A w remanencie, czyli spisie z natury, ujmujesz to co w tejże naturze
    posiadasz :)
    Dlatego, żeby tenże remanent miał sens, musisz wpisywac zakupy materiałów
    w dniu ich otrzymania.