  • Data: 2007-09-26 12:27:37
    Temat: Re: Remanent "niedokończonych" produktów
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.ty8147k7ipkhj4@unk.compnet.com.pl...

    > To ja się podpnę. Jest sobie umowa, rozliczana etapami.
    > Każdy etap jest oceniany przez zamawiającego i na tej podstawie następuje
    > płatność.
    > ALE w przypadku gdybym zerwał tą umowę, to muszę zwrócić wszytskie pobrane
    > płatności.
    > Dopiero wykonanie całości powoduje, że nabywam "definitywne prawo" do
    > wynagrodzenia.
    > Czyli kij ma dwa końce - z jednej strony każda płatność jest za coś - za
    > prawidłowe wykonanie etapu,
    > z drugie strony taka płatność jest jednocześnie zaliczką na całość. I jak
> [...]
    U mnie chodzi o nieco inną umowę
    - etapy nie są oceniane, tylko efekt końcowy, klient odbiera gotowy budynek
    - płatności w formie zaliczek, płacone są w trakcie budowy wg sztywnego
    harmonogramu bez względu na pogodę
    - jeśli zerwę umowę to zwracam zaliczki tak jak u ciebie tommyz
    Zastanawiam się nad sprawą ksiegowania kosztów, jeśli zaliczki byłyby
    nieopodatkowane a materiały stanowiły koszt to powstaje w KPiR strata do
    momentu wystawienia faktury końcowej a to się fiskusowi może niepodobać.
    Przecież firma dostała pieniądze i oprócz opłacenia materiałów zostaje jej
    nawet jakiś dochód.
    Intuicja podpowida mi, że albo zaliczki w tym przypadku są jednak dochodem
    albo materiały nie są kosztem ale moge się mylić. Inaczej byłoby to jakieś
    nadzwyczajne uprzywilejowanie, w co nie chce mi się wierzyć, chociaż?

    Pozdrawiam, Dyzmund