  • 11. Data: 2009-07-03 21:09:29
    Temat: Re: Srodek trwaly - problem z amortyzacja.
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Rozumiem. Nastepnym razem kiedy zobacze temat "w temacie" na ktorym
    > sie znam, tj. np sieci komputerowe, to wrzuce czlowiekowi, ktory ma
    > jakis maly problem z prostym rozwiazaniem, o ktorym bede mial pojecia
    > i ktore jest do napisania w ciagu 2 minut i sprawa do zamkniecia,
    > zeby poczytal sobie o warstwach transmisji danych i przeliczyl pare
    > rzecy z jezyka szesnastkowego na binarny.

    Jeśli napisze, że czytał już o strefach warstwowych transmisji
    i logarytmicznym opadzie danych, to możesz go dyskretnie pokierować dalej.

    > Jesli ta grupa ma jakis niesamowity kodeks, ktory zabrania udzielac
    > odopwiedzi, to ok.

    Ja zauważyłem, że tu panuje taki niepisany kodeks:
    Jak od pierwszego posta widać, że jest głąb i nie da rady,
    to się podaje rozwiązanie na tacy.
    Ale jak widać, że rozumny i przyda mu się dodatkowa wiedza,
    to trzeba dać mu wędkę, a nie rybę :-)
    Więcej korzyści dla niego z tego rozwiązania.

  • 12. Data: 2009-07-03 21:19:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    cef wrote:
> [...]
    > Ale jak widać, że rozumny i przyda mu się dodatkowa wiedza,
    > to trzeba dać mu wędkę, a nie rybę :-)
    > Więcej korzyści dla niego z tego rozwiązania.

    O to! to!

    To jak Kolego wątkotwórco?
    Naprowadzamy dalej (PDOF, art. 27g, ustęp 17)?

    Czy podajemy na tacy (jeśli kwota <3500 to nie jest ulepszenie i
    wrzucasz w koszty)? ;-)

    Piotrek

  • 13. Data: 2009-07-03 21:22:56
    Od: b...@i...pl

    > Ale jak widać, że rozumny i przyda mu się dodatkowa wiedza,
    > to trzeba dać mu wędkę, a nie rybę :-)
    > Więcej korzyści dla niego z tego rozwiązania.

    Oczywicie moglem od razu przeczytac cala ustawe, pomeczyc sie ze znalezieniem
    odpowiednich paragrafow, ale jesli ktos sie chwali ze jest ksiegową i
    pierdzieli za przeproszeniem o podawaniu tacy, to sorry. Ja sie na codzien nie
    zajmuje podatkami. A tu niektorzy tak.
    I owszem - traktuje to miejsce jako darmowy poradnik interaktywny i sam sie w
    podobnych udzielam jako ta druga strona.
    Tym razem chcialem tylko znac odpowiedz na ten konkretny przypadek, a zamiast
    tego ktos chcial mnie wychowac i wyedukowac w sferze zycia ktora poza tym
    jednym specyficznym przypadkiem jest mi niepotrzebna. Jesli mnie znalezienie
    tego o co mi chodzilo zajelo jakas godzine, a osoba, ktora mogla mi to
    powiedziec w 2 minuty musiala sie pokazac ze strony wychowawczo-lektorskiej, to
    ze strony ekonomicznej zostalo straconych ok 58 minut, ktore w czesci moglbym
    przeznaczyc na zabawe, a w drugiej czesci na pomoc innym, ktorzy maja pytania z
    moich "dzialek". Ale nie - lepiej bylo pouczyc glupola, ktory smial miec
    konkretne pytanie.

    Dzieki tym ktorzy mieli dobre checi i tym ktorzy sa za wysokimi specami jak dla
    mojego glupiego pytania.

    Swoja droga potwierdzilem, ze instalacja gazowa wraz z innymi remontami moge
    przekroczyc 3500 zl, wiec moge srodek trwaly ulepszyc lacznie wszystkim. I
    nadal dzieki temu nie mam odpowiedzi na pytanie jak to amortyzowac, kiedy
    wzrosnie powyzej 3500 zl wartosc poczatkowa srodka trwalego.

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 14. Data: 2009-07-03 21:34:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > ktos sie chwali ze
    > jest ksiegową i pierdzieli za przeproszeniem o podawaniu tacy, to
    > sorry. Ja sie na codzien nie zajmuje podatkami

    Księgowi na codzień? To może ze dwie osoby takie tu piszą.
    Reszta to tacy jak Ty. Zmuszeni do samodzielnego "pito..."

    >Ale nie - lepiej bylo pouczyc glupola

    Czasami rozpoznanie nie jest trafne i usiłuje
    się wędkę niewłaściwym osobom.

    >I nadal dzieki temu nie mam odpowiedzi na pytanie
    > jak to amortyzowac, kiedy wzrosnie powyzej 3500 zl wartosc poczatkowa
    > srodka trwalego.

    No widzę, że czytanie ze zrozumieniem też szwankuje.
    Ale pewnie już czytasz odpowiedź Piotrka, że nic nie wzrosło powyżej 3500

  • 15. Data: 2009-07-03 23:28:53
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    b...@i...pl wrote:

> [...]
    > lacznie wszystkim. I nadal dzieki temu nie mam odpowiedzi na pytanie
    > jak to amortyzowac, kiedy wzrosnie powyzej 3500 zl wartosc poczatkowa

    http://tinyurl.com/npdzno

    Poczytaj 2-3 pierwsze trafienia, rozpatrzone sa warianty ulepszenia <
    jak i > 3500pln.

    Pozniej wroc tu i opowiedz po jakiej frazie szukales, bo to moze byc
    interesujace.

    Wieslaw

  • 16. Data: 2009-07-04 12:34:51
    Od: b...@i...pl

> [...]
    > jak i > 3500pln.
    >
    > Pozniej wroc tu i opowiedz po jakiej frazie szukales, bo to moze byc

    Skoro ironicznie podajesz mi w googlach wynik w takiej postaci, to nie mam
    skrupulow - bede niegrzeczny i spytam: a potrafisz czytac ?!

    Ale pomoge - naprowadze. To NIE JEST odpowiedz na moje pytanie.

> [...]
    > Naprowadzamy dalej (PDOF, art. 27g, ustęp 17)?
    > Czy podajemy na tacy (jeśli kwota <3500 to nie jest ulepszenie i

    To TEZ NIE JEST odpowiedz na moj problem.

    wiec moze powtorze, zacytuje sam siebie z 1 postu robiac drukowanymi WAZNE
    czesci [i dodajac komentarze w nawiasach kwadratowych]:

    Mam auto. Jego wartosc byla PONIZEJ 3500 zl w momencie kupna, wiec zrobilem
    sobie z niego srodek trwaly ZAMORTYZOWANY JEDNORAZOWO.

    Pare miesiecy pozniej stwierdzilem ze warto by bylo dodac mu instalacje gazowa,
    i to nie jakas kiepska, tylko lepsza - zeby chociaz to sie w nim nie psulo :)
    Koszt~ +2000 zl.

    No i POJAWILO MI SIE zwiekszenie wartosci srodka trwalego [naprawde,
    przyjmijcie to do wiadomosci przeciez to nie byl jedyny wydatek na auto w ciagu
    roku! NIE PYTALEM o to czy sie pojawi zwiekszenie, tylko informuje ze sie
    POJAWILO!] takie, ze laczna wartosc srodka trwalego - auta - wykracza poza 3500
    zl...

    [Pytanie bylo co zrobic teraz kiedy wartosc poczatkowa srodka trwalego WZROSLA
    POWYZEJ 3500 zl, ja wiem, ze jesli srodek trwaly mialby wartosc 10.000, to bym
    sobie go amortyzowal np. liniowo dodajac do wartosci poczatkowej nowa kwote - i
    nie ma problemu. Ja sie pytam co zrobic w sytuacji, kiedy mialem prawo
    zamortyzowac auto jenorazowo, bo mialo wartosc poczatkowa poniezeju 3500 zl -
    jednorazowy odpis amortyzacyjny, a dzieki zwiekszeniu wartosci auta (rozne
    prace i - glowna - instalacja gazowa) ma juz duzo wieksza wartosc poczatkowa -
    jak to dalej amortyzowac, moge dalej jednorazowo, musze dodatek liniowo, czy
    powinienem robic korekte]

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 17. Data: 2009-07-04 14:34:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    b...@i...pl wrote:
> [...]
    > jak to dalej amortyzowac, moge dalej jednorazowo, musze dodatek liniowo, czy

    Zastanów się przede wszystkim czy rzeczywiście ulepszałeś to auto czy
    jednak je remontowałeś (bo dla tego przykładu silnik uległ awarii i
    musiałeś kupić nowy, albo opony były łyse i również musiałeś kupić nowe).

    Jeśli remontowałeś auto to wszelkie związane z tym nakłady wpuszczasz w
    koszty.

    Wtedy również zakup instalacji gazowej nie będzie ulepszeniem ponieważ
    kwota jest < 3500 pln (wpuszczasz go w koszty).

    Jeśli jednak rzeczywiście ulepszałeś auto to przeczytaj sobie przykład
    choćby z pierwszego linku kolegi Wwiesława (nie przejmując się tym, że
    tekst dotyczy pozornie zupełnie innej sytuacji niż Twoja).

    I jednak - jeśli można Ci to zasugerować - spróbuj odszukać stosowny
    kawałek w PDOF by my tak tu sobie *dyskutujemy*, ale za swoje podatki
    jesteś odpowiedzialny Ty osobiście.

    Piotrek

  • 18. Data: 2009-07-04 15:52:56
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-07-2009 o 14:34:51 <b...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > POJAWILO!] takie, ze laczna wartosc srodka trwalego - auta - wykracza poza 3500

    Po przeczytaniu tego akapitu nie wiem co sądzić, pomóż więc:
    1) Dalej nie doczytałeś updof, art. 22g ust. 17
    2) Doczytałeś i rozumiesz kiedy, w rozumieniu ustawy, środek trwały jest ulepszony

    > [Pytanie bylo co zrobic teraz kiedy wartosc poczatkowa srodka trwalego WZROSLA
    > POWYZEJ 3500 zl,

    A po przeczytaniu tego mam dziwne wrażenie że jednak pkt (1) powyżej jest prawidłowy,
    bo gdybys doczytał art. 22g ust. 17 to byś wiedział że nie ma najmniejszego znaczenia
    czy wartość ŚT wzrosła, czy wzrosła powyżej 3500zł, czy powyżej 100000zł, natomiast
    znaczenie ma to, czy ŚT został ulepszony w rozumieniu podatkowym.

    W świetle tego:

    > To TEZ NIE JEST odpowiedz na moj problem.

    wydaje się być cokolwiek naciąganym stwierdzeniem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 19. Data: 2009-07-04 17:06:36
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Koszt~ +2000 zl.

    Po prostu z uporem maniaka chcesz koniecznie porownywac sume tych 2000 i
    wczesniejszej wartosci z kwota 3500, choc wszyscy Ci tlumacza na rozne
    sposoby, ze masz sama kwote 2000 porownac z ustawowa granica i -
    stwierdziwszy, ze jest nizsza - podjac stosowna decyzje.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2009-07-04 19:33:15
    Od: b...@i...pl

    > nie ma najmniejszego znaczenia
    > czy wartość ŚT wzrosła, czy wzrosła powyżej 3500zł, czy powyżej
    100000zł, natomiast
    > znaczenie ma to, czy ŚT został ulepszony w rozumieniu podatkowym.

    Zostal ulepszony, ZOSTAL. Ponawiam: nie pytam sie o to czy zostal, tylko co
    zrobic w przypadku jak opisanym, kiedy srodek trwaly ZOSTAL ulepszony powyzej
    3500 zl, i: byl amortyozwany jednorazowo.
    Czy zwiekszenie wartosci poczatkowej, wykluczajacej jednorazowoa amortyzacje
    cos zmienia czy nie.

    Jesli masz zamiar odpowiadac na pytania ktorych tu nie ma, to oczywiscie mozemy
    zalozyc ze pomagasz (osobom ktorych tu nie ma), wiec nalezy Ci podziekowac.
    Powinny to zrobic osoby ktorych tu nie ma, ale ze ich nie ma to ja to zrobie w
    ich imieniu:
    Dzieki za pomoc.

    pozdrawiam,
    Kuba