  • 1. Data: 2004-07-29 11:50:34
    Temat: niezarejestrowana dzialanosc + odsetki podatkowa
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    Witam!

    Jest to post z grupy pl.soc.prawo Czesc z liczeniem odsetek jeest juz
    nieaktualna wiec ja usunolem.

    Dzisiaj dostalem takie pisemko w ktorym napisano ze mam sie zapoznac z
    caloscia zebranego materialu w sprawie określenia zobowiązania w
    zryczaltowanym podatku dochodowym za lata 2001-2003. Co bylo efektem ze mi
    to pismo przyslali to wiem. Poprostu w ramach zemsty (za to ze zrobilem
    konkurencyjna dla nich siec u siebie w bloku) prezes kablowki napisal do
    skarbowki ze nielegalnie podlaczylem i udostepnialem internet w tych latach
    oczywscie nie jest to prawda gdyz osoby podlaczone wowczas do tamtej sieci
    nie mialy dostepu do internetu a siec powstala wczesniej niz zostal mi
    podlaczony sygnal z kablowki. Po zapoznaniu z tymi dokumentami napisalem ze
    sie wypowiem na ten temat i tak tez zrobie.
    I teraz wracam do pytania jak mam im udowodnic ze na tym nie zarobilem ani
    zlotowki? czy wystarcza oswiadczenia osob z tamtej sieci ze nie mieli
    internetu wiec za niego nie placili oraz ze w ramach podlaczenia sami
    pociagneli kabel (pod moim okiem jako ze mam uprawnienia elektryczn) oraz
    sami zainstalowali w komputerze karty sieciowe i skonfigurowali sobie
    komputer do dzialania w sieci lokalnej (gry itp bo tylko do tego ta siec
    sluzyla internet mialy 3 osoby ja + 2 ktore mialy na to umowy z kablowka).
    Pomozcie!!!

    Pozdrawiam
    Karol

  • 2. Data: 2004-07-29 12:54:11
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <karolkus@_cut_go2.pl> napisal(a):
> [...]
    > sluzyla internet mialy 3 osoby ja + 2 ktore mialy na to umowy z kablowka).

    Hmmm, a jakie US ma dowody? Co napisał donosiciel w donosie? Czy wiedzą
    o konkretnych osobach, które podłączyłeś? Czy masz 'słabe punkty' -
    regularne wpływy na rachunek bankowy od nich i tego typu rzeczy?

    Bo naliczenie jakiegoś zobowiązania podatkowego na podstawie donosu nie
    obroni się moim zdaniem w żadnym sądzie.

    Nie wyskakiwałbym od razu z oświadczeniami tych osób, no chyba, że US
    już o nich wie. Bo inaczej to od razu będziesz jeszcze bardziej
    podejrzany - tylko dasz kolejne przesłanki, że jakaś sieć była i że W
    COŚ jesteś zamieszany. ;-)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-07-29 13:21:06
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

> [...]
    > już o nich wie. Bo inaczej to od razu będziesz jeszcze bardziej
    > podejrzany - tylko dasz kolejne przesłanki, że jakaś sieć była i że W

    Witam!

    Strawa jest taka ze siec byla mialem na nia zgode z administracji budynku
    itp! ale osoby z niej nie mialy dostepu do internetu!
    Reguralnych wplywow na konto z tego tytulu tez nie mialem wogole to nie amm
    zadnych regularnych wplywow na konto. Zadnych pokwitowan tez nie mialem.
    Jezeli chodzi o konkretne osoby to mogl donosiciel im podac te co ja mam w
    wypowiedzeniu od niego.
    Pani urzedniczka nie chciala mi pokazac wszystkich dokumentow w tym donosu
    na podstawie ktorego to sie zaczelo. Zobaczylem tylko dwa pisma w jednym to
    bylo ze ponoc zarobilem za dostep do internetu w ciagu tych 3 lat 5000zl a
    za podlaczenia 1200zl.... Chcialbym kiedys zobaczyc takie pieniadze na moim
    koncie :))
    Dlaetego mysle ze musze zebrac te oświadczenia od osob ktore mialem w sieci
    (wszystkich aktualnie dostepnych bo wiadomo urlopy) i im to dac wraz z
    wyjasnieniem.
    Tylko co warto jeszcze w wyjasnieniu nadmienic oprocz tego ze nie
    udostepnialem internetu oraz nie pobieralem oplat z tytylu podlaczeniea i
    udostepniania?

    Pozdrawiam
    Karol

  • 4. Data: 2004-07-29 13:54:12
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Thu, 29 Jul 2004 15:21:06 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Karol K.
    napisał(a):

> [...]
    > za podlaczenia 1200zl.... Chcialbym kiedys zobaczyc takie pieniadze na moim

    A co to za dwa pisma - kto je pisał i skąd wziął te 5000 i 1200 zł.

    > Dlaetego mysle ze musze zebrac te oświadczenia od osob ktore mialem w sieci
    > (wszystkich aktualnie dostepnych bo wiadomo urlopy) i im to dac wraz z
    > wyjasnieniem.

    Nie musisz i na razie lepiej tego nie rób.
    To US ma ci udowodnić, że ty prowadziłeś działalność i osiągnąłeś dochody.
    Dochody te mogą oszacować. Ale najważniejsze jest że muszą udowodnić
    prowadzenie działalności.

    > Tylko co warto jeszcze w wyjasnieniu nadmienic oprocz tego ze nie
    > udostepnialem internetu oraz nie pobieralem oplat z tytylu podlaczeniea i
    > udostepniania?

    Przede wszystkim idź zgodnie z wezwaniem zapoznaj się z materiałem. Nie
    musisz wcale nic im od razu wyjaśniać - masz na to siedem dni ( o ile
    dobrze pamiętam )od daty zapoznania się z materiałem.
    Po zapoznaniu się z materiałem napisz więcej szczegółów - łatwiej będzie
    znaleźć linie obrony - bo tak to tlko "wróżenie".
    Przede wszystkim wydaje mi się, że jak pisałeś nie pokazano ci wszystkiego
    to mamy już do czyniania z naruszeniem procedury.
    A czy w ogóle zostałeś powiadomiony o rozpoczęciu kontroli? Kontrolowany ma
    bowiem prawo uczestniczenia w czynnościach kontrolny i wiele innych
    uprawnień.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2004-07-29 14:57:56
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    > A co to za dwa pisma - kto je pisał i skąd wziął te 5000 i 1200 zł.

    Kurcze juz dokladnie to nie pamietam tych nazw... w jednym bylo kto donosi i
    wlasnie te kwoty a w drugim wyjasnienie z jakiegos innego urzedy czy od
    kogos jak maja mi wyliczyc podatek...

> [...]
    > To US ma ci udowodnić, że ty prowadziłeś działalność i osiągnąłeś dochody.
    > Dochody te mogą oszacować. Ale najważniejsze jest że muszą udowodnić

    Ok czyli nie bede tego narazie im dawal.

    > Przede wszystkim idź zgodnie z wezwaniem zapoznaj się z materiałem. Nie
    > musisz wcale nic im od razu wyjaśniać - masz na to siedem dni ( o ile
    > dobrze pamiętam )od daty zapoznania się z materiałem.

    To juz wiem tyle i przeczytalem aczkolwiek te dwa pisemka jedno to bylo stan
    sprawy czy jakos tak...

> [...]
    ma
    > bowiem prawo uczestniczenia w czynnościach kontrolny i wiele innych

    O zadnej kontroli nie zostalem powiadomiony dzisiaj tylko dostalem to
    powiadomienie:
    O nastepujacej tresci: Naczelnik Urzedu skarbowego XXXX na podstawie art.
    123 paragraf 1 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja Podatkowa (Dz.U.Nr 137
    poz. 926 z późn. zm.) Zawiadamia o mozliwosci zapoznania i wypowiedzenia sie
    w terminie 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia (II piętro pok. 209) z
    całością zebranego materiału w sprawie określenia zobowiązania w
    zryczałtowanym podatku dochodowym z lata 2001-2003- w związku z prowadzoną
    działalnością gospodarzą bez zezwolenia. Po upływie tego terminu Urząd wyda
    decyzje w przedmioteowej sprawie, uznając, że zerygnuje Pan z
    przysługującego na podstawie art. 200 par 1 Ordynacji podatkowej, prawa do
    złożenia wyjasnien.

    I tyle wczesniej zadnego pisma nie dostalem...

    Pozdrawiam
    Karol

  • 6. Data: 2004-07-29 16:49:28
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Thu, 29 Jul 2004 16:57:56 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Karol K.
    napisał(a):

> [...]
    > złożenia wyjasnien.
    >
    > I tyle wczesniej zadnego pisma nie dostalem...

    Trochę to dziwne i wskazuje na poważne naruszenie prawa przez US.
    Cytowany przepis art 123 dotyczy postępowania podatkowego.
    Postępowanie podatkowe może być wszczęte z urzędu na podstawie
    postanowienia ( art.165 par.2 Ord. podatk.).
    Z kolei par.4 tego art. mówi Cyt: "Datą wszczęcia postępowania z urzędu
    jest dzień doręczenia stronie postanowienia o wszczęciu postępowania."

    Z tego co napisałeś nie otrzymałeś postanowienia - a więc postępowanie nie
    było prowadzone "legalnie". Jest to wystarczający powód do uchylenia
    jakiejkolwiek decyzji jak zostanie wydana na podstawie tego postępowania.

    Masz - MZ - dwie możliwości:

    1.Odpisać na pismo z US, że nie wiesz o jakie postępowanie i o jakie
    materiały chodzi ponieważ nie otrzymałeś żadnego postanowienia o wszczęciu
    postępowania podatkowego co stanowi naruszenie art. 165 par.1 i par.4 OP, w
    związku z art. 123 par.1 OP i w tej sytuacji nie może mieć zastosowania
    art. 200 OP.
    Takie pismo może spowodować, że zaczną postępowanie od początku w sposób
    prawidłowy.
    Ale znając postępowanie US najprawdopodobniej wydadzą jednak decyzję. Wtedy
    w odwołaniu od decyzji podniesiesz zarzuty o naruszeniu przepisów j.w. co
    na pewno zaskutkuje uchyleniem decyzji.

    2.Powinieneś jednak pójść jak najszybciej zapoznać się z zebranym
    materiałem ( tak żeby zdążyć w terminie 7 dni ze złożeniem wyjaśnień ).
    Nie wyjaśniać nic na miejscu, porobić sobie jak najwięcej notatek z ustaleń
    postępowania ( w szczególności na podstawie jakich *dowodów* ustalono
    zobowiązanie podatkowe ).
    Następnie przygotować pisemne wyjaśnienia ( pamiętając aby wysłać je nie
    później niżm 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia ).
    W wyjaśnieniach przede wszystkim postawić zarzuty nieprawidłowego
    prowadzenia postępowania ( jak pisałem wyżej), a w dalszej treści starać
    się podważyć ustalenia ( dowody ) zgromadzone w trakcie postępowania.
    Jeżeli było tak jak piszesz - nie powinno być z tym problemu.
    Zawsze znając ich ustalenia możesz zasięgnąć dodatkowych opinii na grupie.
    W razie pytań (bo sprawa jest pilna ) możesz się ze mną skontaktować na GG
    : 4934225

    --
    Mieczysław
    ----

  • 7. Data: 2004-07-29 19:09:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jul 2004, Mieczysław wrote:

    >+ Thu, 29 Jul 2004 15:21:06 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Karol K.
    [...]
    >+ Przede wszystkim wydaje mi się, że jak pisałeś nie pokazano ci wszystkiego
    >+ to mamy już do czyniania z naruszeniem procedury.

    Tak sobie głośno myślę... czy przy cytowanych kwotach nie należy
    rozpatrywać czy może by (i za ile) jakiś doradzca podatkowy nie
    potowarzyszył Karolowi do US ? Chyba może przeglądać dokumenty
    razem z "umocowanym" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-07-29 19:29:44
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

> [...]
    > W razie pytań (bo sprawa jest pilna ) możesz się ze mną skontaktować na GG

    Dziekuje serdecznie za wyjasnienia!!! Jutro z rana Pobiegne z duzym notesem
    do skarbowki i zarzaadam dostepu do calych akt sprawy. Na jaki Artykul i z
    jakiego kodeksu sie powolywac gdyby pani naczelniczka nie chcial udostepnic
    mi wszystkich dokumentow?
    Jak tylko sie cos dowiem to na pewno sie odezwe :)))

    Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje.
    Karol

  • 9. Data: 2004-07-30 09:08:21
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    Bylem dzisiaj jeszcze raz w US i dowiedzialem sie ze to nie jest jeszcze
    postepowanie podatkowe tylko postepowanie wyjasniajace.
    Dla mniezastanawiajace jest ze opieraja sie tylko na doniesieniu prezesa
    kablowki. Tak przynajmniej wynika z Stan7y Sprawy (czy jakos tak to sie
    nawywalo takie pisemko). W nim jest napisane ze z Nadeslanego dnia
    16.04.2004r. doniesienia prezesa wynika ze od 5.10.2001r do 5.04.2003r.
    uzyskalem dochod w wysokosci 5,250zl z tytulu pobranych opłat za:
    Podlaczenie intenetu (1250zl)
    Urzywanie internetu (4000zl)
    Dalej powolywali sie na Dz. U. Nr 144, pz 930 z poz. Zm.
    Noi dalej bylo tam takie zdanie ze Biorąc pod uwage, ze prezesnie potrafil
    okreslic dokładnego przychodu w rozbiciu na miesieczne okresy nalezy
    przeprowadzic postepowanie wyjasniajace.

    Tak wiec nadal nie wiem ktorym osoba rzekomo udostepnialem internet.
    Wiec moim zdaniem z tego wynika ze urzad skarbowy domiema mojej winnosci i
    teraz ja mam sie z tego tlumaczyc.... Na moje pytanie czy jak ja bym zrobil
    doniesienie na pana prezesa ze w latach 200-2004 zarobil powiedzmy 20000 to
    oni tez by domniemali ze on tyle zarobil... kurde dla mnie jest to chore...
    Pani urzedniczka mowila ze w wyjasnieniu powinenem napisac ze nie
    prowadzilem dzialalnosci i poprzec to jakims dowodami (kurde no nie wiem
    jakim skoro nie prowadzilem tej dzialalnosci) jedyne co mi przychodzi do
    glowy to oto ze pozwolenie na budowe sieci mialem z marca albo kwietnia 2001
    roku a wiec wczesniej niz w doniesieni wiec na podstawie tego juz
    podlaczenie do internetu powinno odpasc (oczywiscie napisze ze kazdy
    urzytkownik kupowal we wlasnym zakresie materialy potrzebne do podlaczenia).
    Jeeli chodzi o udowodnienie ze nie bralem od nich kasy za intwernet to tylko
    przychodza mi do glowy oswiadczenia urzytkownikow.

    Wiec jak sie ustosunkowac do US w moim wyjasnieniu bo napisalem jej ze
    dostarcze je w ciagu 7 dni.

    Aczkolwiek w tym jedynym pismie ktore dostalem jest jak byk napisane ze po
    uplywie 7 dni o d dostarczenia urzad wyda decyzje w prrzedmiotowej sprawie
    (w przedmioteowej czyli w wyjasniajacej? czyli decyzja moze byc wszczecie
    postepowania podatkowego a dopiero tego postepowania podatkowego decyzja
    moze byc podstawa do sciagniecia ze mnie tego dziwnego podatku?

    Pozdrawiam
    Karol

  • 10. Data: 2004-07-30 09:25:39
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

> [...]
    > Jeeli chodzi o udowodnienie ze nie bralem od nich kasy za intwernet to tylko
    > przychodza mi do glowy oswiadczenia urzytkownikow.

    Nic nie zbieraj. Napisz tylko, że to wszystko, co insynuuje prezes, jest
    nieprawdą i że nie pobierałeś od ludzi żadnych pieniędzy. I tyle - teraz
    niech oni się głowią nad tym, jak to ugryźć. Jeśli zdobędą jakieś
    dowody, poszlaki, wykryją niejasności itp., to będziesz się wtedy do
    tego ustosunkowywał. Pamiętaj, to oni muszą Ci udowodnić, że brałeś
    pieniądze. Dopiero kiedy będą istniały oczywiste przesłanki, to mogą
    określić dochód w drodze oszacowania. Oczywiście to wszystko to teoria,
    w praktyce USy robią, co chcą, ale na pewno nie ma co się im podkładać,
    zanim sami do czegoś nie dojdą.

    Pierwsza zasada kontaktów z US - pisać tylko to, co konieczne. Każde
    słowo może zostać użyte przeciwko Tobie, zwłaszcza jeśli będzie na
    piśmie.