    From: "Cavallino" <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odliczanie VAT-u za czesci samochodowe
    Date: Sat, 25 Jun 2005 10:29:01 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@liese.tinet-polska.pl
    <d97f67$nkc$1@nemesis.news.tpi.pl> <d98emp$scc$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d98v28$bkp$1@news.onet.pl> <d99275$2uk$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d992fk$jvn$1@news.onet.pl> <d994iu$k8c$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d9996a$76a$1@news.onet.pl> <d99n3c$1ag$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d99t4q$q2m$1@news.onet.pl> <d9atnt$jv9$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d9c8du$k62$2@news.onet.pl> <d9ch65$1tm$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d9cknd$l2q$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.60.0506232358460.1952@athlon>
    <d9hc2o$c8t$1@news.onet.pl> <d9ho5v$pi0$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d9hr60$d58$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.60.0506250009310.1940@athlon>

    wiadomości news:

    > Ano właśnie.
    > Kto powiedział że *tego* toneru używam do innych celów ?

    Nikt.
    Tak założyłem, zresztą w zdecydowanej większości przypadków tak właśnie
    jest.

    > Odpowiedziałeś na pytanie dotyczące *wyłącznie* zakupu "do osobistej
    > drukarki". A drukarka nie została wprowadzona do EST/EW z bardzo
    > prostego powodu: nabyta przed rozpoczęciem DG, odliczyłem nabycie
    > w uldze "pracowniczej na sprzęt komputerowy".

    I Twoim zdaniem to przeszkadzało?

    > No to motywacji we "wprowadzaniu do EST" nie miałem :]
    > Co zresztą jest bez znaczenia dla reszty rozważań :)
    > IMO nie ma przeszkód do odliczania VAT i zaliczeniu w KUP kosztu
    > materiałów eksploatacyjnych...

    A IMO są.
    O ile jest wykorzystywana również w innym celu.

    > A w razie "korzystania osobistego" zaliczenie KUP (i VAT) nie
    > przysługuje w takim samym stopniu jak w drukarce nabytej
    > "na firmę" - żadnej różnicy !

    I tu masz rację.

    > I coś jeszcze: niby dlaczego warunkiem ma być nieużywanie TEJ
    > DRUKARKI do celów innych niż DG ???

    A dlaczego miałbyś wrzucać w koszty w całości, coś co używasz do celów
    innych niż dg?

> [...]
    > z "firmowego" tonera rozliczenie (takie samo przy drukarce
    > "firmowej" jak i "osobistej wykorzystywanej w DG z tonerem
    > nabytym w celu DG" :], bez różnicy) powinno wyglądać tak:
    > - korekta części KUP, przez obniżenie KUP wykorzystanego w celu
    > osobistym, IMO można wpisać ujemną wartość KUP do kol. 14 KPiR
    > - jeśli VAT został już odliczony przy zakupie - wystawienie
    > FW na kwotę skorygowanego KUP i wykazanie VATu do odprowadzenia.
    > Nie ma konieczności korygowania VATu "wstecz" - art. 7.2.1
    > ustawy o VAT, słowa "jeśli...przysługiwało prawo do obniżenia..."

    Nie -pełna zgoda.

    Podobnie z samochodem, tyle w koszty dla samochodu nie wprowadzonego do
    ewidencji powinna iść kilometrówka (wiem że niestety jest inaczej), a VAT
    nie.
    Tak jak dla pracownika który jedzie własnym autem na delegację.

    Czy może się mylę i od paliwa zakupionego do auta tegoż pracownika VAT można
    odliczyć?