    From: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek katastr(of)alny - GP
    Date: Thu, 03 Jun 2004 14:26:07 +0200
    <c9hqmf$8p2$1@nemesis.news.tpi.pl> <c9husl$sop$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <f...@4...com>
    <c9i53t$of8$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <l...@4...com>
    <c9ibbj$lbm$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <b...@4...com>
    <c9iea1$622$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <c...@4...com>
    <c9inlv$7r8$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <s...@p...warszawa.sdi.tpnet.pl>
    <c9lcop$eaf$1@nemesis.news.tpi.pl> <c9ml8l$285$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <c9n2q1$8c9$1@nemesis.news.tpi.pl>

    kiedys napisalem:
    > A największe ograniczenie aparatu uzyskamy
    > przez całkowitą rezygnację z podatku dochodowego (wyłącznie VAT).

    Jesli Pan wymyslit to teraz, to zglaszam "copywrite".

    Skoro podatki placimy w sklepie, to POWINNO WYSTARCZYC.
    ----

    No to prosze popatrzyc na to (ale ten czas leci)

    Autor:Boguslaw Szostak (b...@u...agh.edu.pl)
    Temat:Re: Podatek progresywny czy liniowy ?

    Grupy dyskusyjne:pl.soc.polityka
    Data:1999/07/23

    Piotr:

    > Nie zgadzam się - to nie jest idea podatku pogłównego, tylko idea
    > odbiurokratyzowania godpodarki i ograniczenia roli państwa. Z tą się
    > zgadzam. Ale można ją zrealizować niezależnie od tego jaki będzie podatek
    :
    > pogłówny, regresywny, liniowy, (tfu) progresywny czy też w ogóle nie
    będzie
    > podatku bezpośredniego.

    Niezupelnie.
    Aby SPRAWDZIC czy obywatel prawidlowo naliczyl
    podatek lub naliczyc za niego potrzebna jest jakas biurokracja.

    Wiec najmniejsza biurokracja bedzie oczywiscie,
    gdy NIE BEDZIE podatku od dochodu,
    troszeczke wieksza, gdy bedzie poglowny.

    Liniowy wymaga wiekszej biurokracji,
    chyba ze bedzie taki regresywny jak pisalem
    (od pernego progu nie placimy), to bedzie ciur mniejsza.

    > To prawda, że pogłówny jest prosty i pozwala zmniejszyć aparat skarbowy.
    Ale
    > tak samo prosty jest liniowy.

    W WYLICZANIU tak.
    w kontroli NIE.

    Przy podatku liniowym panstwo musi wiedziec, JAKI obywatel ma dochod.
    to zwieksza biurokracje.

    > A największe ograniczenie aparatu uzyskamy
    > przez całkowitą rezygnację z podatku dochodowego (wyłącznie VAT).

    Jesli Pan wymyslit to teraz, to zglaszam "copywrite".

    Skoro podatki placimy w sklepie, to POWINNO WYSTARCZYC.

    lecz socjalisci twierdza, ze podatek ma tez "inne funkcje".
    ze wzgledu na te inne, by KAZDY obywatel CZUL ze placi na panstwo,
    chca by byl podatek osobisty. Wiec najtanszy i z najmniejsza
    biurokracja bylby poglowny (maly)

    Boguslaw