    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podwójna faktura
    Date: Thu, 07 Sep 2006 01:03:02 +0200

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > IMO ów przepis ma postać:
    > +++
    > § 9.
    > 1. Faktura stwierdzajšca dokonanie sprzedaży powinna zawierać
    > co najmniej:
    > [...]
    > 3) dzień, miesišc i rok albo miesišc i rok dokonania sprzedaży
    > oraz datę wystawienia
    > i numer kolejny faktury
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^

    Ok. To załóżmy że wystawiam tą fakturę z kolejnym numerem. W końcu nie
    fakt tej samej treści na fakturze, a fakt że dotyczy tej samej
    transakcji (sprzedaży) czyni ją nieodliczalną.

> [...]
    > wolę (znaczy sąd by uznał) to i karnie by się dało.

    > IMO "przepis jest przepis" - od pozbawienia prawa do odliczenia to
    > chyba nie uchroni.
    > Tyle że IMO w efekcie ów VAT zapłaci ten kto wystawił nieprawidłową
    > f-rę - bo to on był winien naruszenia przepisu j.w.!

    > Prawda.
    > Niemniej do dochodzenia wyrównania strat (cywilnie) nie trzeba wykazywać
    > winy, wystarczy wskazać podstawę do odpowiedzialności - a IMO ta jest
    > (w postaci wystawienia nieprawidłowego dokumentu, to się chyba
    > "niezachowanie staranności" będzie nazywać :])

    No ale jeżeli faktura będzie miała kolejny numer, to wtedy będzie
    wszystko zgodnie ze sztuką księgowania. Nieprawdaż?

    p. m.