    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: towary handlowe, zapis kosztu w ksiedze
    Date: Wed, 27 May 2009 13:41:06 +0200

    On Tue, 26 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > w kwietniowym rejestrze mam faktury otrzymane od lutego do kwietnia bo w
    > marcu np nie bylo sensu
    > wklepywac gdyz mialem zerowy przychod, czy to oznacza ze nie mialem prawa
    > wklepac faktur
    > wystawionych w danym meisiacu do ksiegi dotyczacej tego miesiaca
    > chronologicznie do 20. dnia nastepnego miesiaca?

    Dlaczego by nie?
    :D
    Oczywiscie można.
    Byle chronologicznie.
    Czyli np. za maj najpierw będą faktury z lutego (po kolei), potem
    z marca, dalej z kwietnia...

    Idzie o to, aby *na wydruku strony KPiR* nie było tak, że "spadnięta
    za szafę" faktura z kwietnia jest między fakturami z maja, za czym
    są dopisane f-ry z marca poprzedzielane f-rami z lutego.
    Mam nadzieję że wyłożyłem mój p. widzenia :D

    > Powiedz mi konkretnie co mam zrobic w takich przypadkach:
    > Faktura data wystawienia
    > 4 kwietnia, data otrzymania 7 maja , wklepuje ja
    > -do ewidnecji zakupu vat w maju 7 maja,
    > - do ewidnecji zakupu vat czerwcowej
    >
    > kiedy ja i z jaka data ksieguje w ksiedze?

    Nie mam pojęcia, bo "fizycznie możliwe" są naprawdę bardzo
    różne sposoby ;) (hint: na innej grupie w pewnym wątku ludzie
    zaczęli mieszać "fizyczną możliwością" z "powinnością"
    wg prawa i tym że "można" :D), to tak OT :D

    A co do prawidłowości...
    Przecież zależy od sposoby księgowania, o czym była mowa.
    Jeśli "na bieżąco" - to z datami otrzymania.
    Ale jeśli "komputerowo" to oczywiście "z datą zdarzenia gospodarczego"
    (a nie otrzymania), czyli na stronie przeznaczonej dla maja (skoro
    kwiecień jest już zamknięty i rozliczony), lecz z datą 4.IV
    i na wydruku musi być przed f-rami z maja.
    Chronologicznie. Wydruk. Każdy wydruk oglądany oddzielnie ma być
    "chronologicznie" :D

    pzdr, Gotfryd