  • 21. Data: 2009-06-29 09:55:05
    Temat: Re: "zachęcałoby to innych Polaków do łamania prawa podatkowego"
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 26 Cze, 18:41, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > Ale tu nie chodzi o to, że 2gr nie zapłaciła. Chodzi o to, że nie
    > rejestrowała sprzedaży. ZŁAPALI ją na 2gr bo akurat tak kontroler dokonał
    > zakupu. Ale przez cały okres działania mogło to być np. 10 000 razy więcej.
    >
    > --
    > Tristan

    Trochę to przypomina dowcip o bacy, u ktorego znaleziono aparature do
    pedzenia bimbru.

    Baca na to: "To i za gwałt mnie sadźcie, bo tez mam aparaturę" :-)

  • 22. Data: 2009-06-29 10:19:09
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    VoyteG pisze:

    > Trochę to przypomina dowcip o bacy, u ktorego znaleziono aparature do
    > pedzenia bimbru.
    >
    > Baca na to: "To i za gwałt mnie sadźcie, bo tez mam aparaturę" :-)

    Nie zrozumiałeś albo dowcipu albo tematu.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 23. Data: 2009-06-29 11:36:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 29 czerwiec 2009 11:55
    (autor VoyteG
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak:
    <d...@e...go
    oglegroups.com>):

    > Trochę to przypomina dowcip o bacy, u ktorego znaleziono aparature do
    > pedzenia bimbru.

    Nie. U niego znaleziono produkcję szklanki bimbru, z jednoczesnym silnym
    podejrzeniem, że pędził masowo na sprzedaż....

    --
    Tristan

  • 24. Data: 2009-07-07 08:02:58
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 29 Cze, 12:19, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > Nie zrozumiałeś albo dowcipu albo tematu.

    A poza ocena mnie moze warto merytoryczne odniesienie na temat?

    Z dowcipu wynika, ze jesli cos jest potencjalnie mozliwe i
    prawdopodobne, to nalezy za to oskarzyc, wiec bace mozna oskarzyc za
    gwalt, na podobnej zasadzie jak oskarzyc emerytke pracyjaca w kiosku,
    ze dokonala uszczuplenia budzetowego, poniewaz "10000" razy mogla nie
    skorzystac z kasy fiskalnej.
    Oczywiscie te przejaskrawione hipotetycznie mozliwe scenariusze
    zaslaniaja fakt, ze ktos skupil sie na 2groszach, co sprawia wrazenie,
    ze innych wykroczen na duza skale nie ma i nalezy sie skrupulatnie
    skupic na tym tak bardzo groznym wykroczeniu. I nie jest tu wazne, ze
    koszty takiego postepowania sa niewspolmiernie wieksze do wspomnianych
    2 gr. Na atak komara odpowiedzia jest salwa z armaty...

  • 25. Data: 2009-07-07 08:29:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    VoyteG pisze:

> [...]
    > prawdopodobne, to nalezy za to oskarzyc, wiec bace mozna oskarzyc za
    > gwalt, na podobnej zasadzie jak oskarzyc emerytke pracyjaca w kiosku,

    Mylisz się.
    Posiadanie narzędzia do gwałtu nie jest karalne.
    Pomijanie kasy fiskalnej w procesie sprzedaży - tak.

    I to wszystko.

    --
    spp

  • 26. Data: 2009-07-07 08:46:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    VoyteG pisze:

> [...]
    > gwalt, na podobnej zasadzie jak oskarzyc emerytke pracyjaca w kiosku,
    > ze dokonala uszczuplenia budzetowego, poniewaz "10000" razy mogla nie

    Oczywiście nie widzisz różnicy między jednorazowym ale udowodnionym
    popełnieniem przestępstwa a potencjalną możliwością jego popełnienia?
    Innymi słowy, baca już kogoś zgwałcił ale Ty uważasz, że kara za wysoka
    i w ogóle niesłuszna, bo ze raz zgwałcił nie znaczy, że będzie gwałcił
    dalej?

> [...]
    > ze innych wykroczen na duza skale nie ma i nalezy sie skrupulatnie
    > skupic na tym tak bardzo groznym wykroczeniu.

    Ktoś skupił sie na jednym mały gwałcie, przecież nie był zbiorowy a
    ofiara bardzo nie ucierpiała bo był pijana i niewiele pamięta.

    Wiesz, analogia która wybrałeś robi sie dość obrzydliwa.
    Może zostaw bacę i jego narządy w spokoju, nijak się maja do opisywanej
    sytuacji.

    I nie jest tu wazne, ze
    > koszty takiego postepowania sa niewspolmiernie wieksze do wspomnianych
    > 2 gr. Na atak komara odpowiedzia jest salwa z armaty...

    Koszt jest tylko winą tej Pani. Wystarczyło mandat przyjąć.
    A właściciel, jako winny całego zdarzenia, powinien jej za ten mandat
    zwrócić. Byłaby to cena za niefrasobliwość.
    A tak za czyjeś pieniactwo płacimy wszyscy. Pan płaci i pani płaci i Ty
    tez płacisz.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 27. Data: 2009-07-07 09:00:06
    Od: spp <s...@o...pl>

    Maddy pisze:

    > Koszt jest tylko winą tej Pani. Wystarczyło mandat przyjąć.

    W skali kraju tylko z tego tytułu jest kilkanaście tysięcy takich
    mandatów bądź spraw sądowych rocznie.

    --
    spp

  • 28. Data: 2009-07-07 09:50:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    spp pisze:

    > W skali kraju tylko z tego tytułu jest kilkanaście tysięcy takich
    > mandatów bądź spraw sądowych rocznie.

    A więc jednak postawienie sprawy "bo jakby wszyscy nie nabijali jednego
    grosza t by było 100tys groszy" ma jakieś podstawy.
    To nie jest odosobniony przypadek.

    Swoją drogą parę dni temu, robiąc zakupy w małym sklepiku na wsi po
    zapłacie spytałam " a paragon" na co pani niefrasobliwie "a, chwileczkę,
    to muszę nabić".
    Na moje "wie Pani że to przestępstwo, nie wydać paragonu" paniusia
    stwierdziła, że jak bym poszła to ona by sobie spokojnie nabiła a jak
    klient patrzy jej na ręce to się częściej myli.
    Ręce opadają.
    Jakbym chciała pisać donosy na wszystkich którzy naruszają prawo to bym
    nic innego nie robiła.
    Blacharz który otwarcie mówi "jak na fakturę to jeszcze VAT dojdzie".
    Gość na allegro, który wystawia ładowarki w ilościach hurtowych ale
    faktury albo rachunku to już nie.
    Facet w komisie, który z obca osobą próbuje ugadać, że na fakturze
    wpisze mniejsza kwotę "bo będę miał za duży dochód" (bo jak kupował ten
    samochód to tez wpisał mniej, żeby mniejsze PCC było. Itp itd.

    Człowiek macha na to ręka ale czasami robiąc przelew na VAT czy PIT
    zastanawia się, czy nie jest naiwny.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 29. Data: 2009-07-07 13:03:31
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Jakbym chciała pisać donosy na wszystkich którzy naruszają prawo to bym
    > nic innego nie robiła.

    Tak na marginesie to myślę, że ludzie nie naruszaliby prawa, gdyby nie byli
    na każdym kroku "okradani" przez własne państwo.

  • 30. Data: 2009-07-07 13:11:47
    Od: spp <s...@o...pl>

    Baloo pisze:

    > Tak na marginesie to myślę, że ludzie nie naruszaliby prawa, gdyby nie
    > byli na każdym kroku "okradani" przez własne państwo.

    Bardzo ryzykowna teza.

    --
    spp