-
Materiały szkoleniowe, nocleg i dojazd na studia w koszty firmy
... (interpretacja z 10.07.2009 r., ITPB1/415-356/09/AK), który stwierdził, że jeżeli ponoszone wydatki na podwyższenie kwalifikacji zawodowych: opłaty za kurs, dojazd, materiały biurowe, mają związek z prowadzoną działalnością gospodarczą, a w konsekwencji wpływ na powstanie lub zwiększenie, obecnie lub w przyszłości, przychodu, to wydatki na ten ...
-
Nocleg i wyżywienie podczas spotkania w kosztach podatkowych spółki
... jak noclegi, posiłki, drobny poczęstunek, napoje, materiały biurowe. Odnosząc powyższe do przedstawionego we wniosku opisu sprawy należy stwierdzić, że wydatki dotyczące udziału kontrahentów Spółki w spotkaniach biznesowych (tj. noclegi, posiłki, drobny poczęstunek, napoje, materiały biurowe), nie są wyłączone z kosztów uzyskania przychodów na ...
-
Projekty domów rozliczane w VAT jak usługi budowlane
... beneficjenta prowadzącego budowę są znane spółce i uwzględnione w tworzonej dokumentacji projektowej. Spółka dla celów wykonywania zleceń nabywa w kraju materiały i usługi, m.in materiały biurowe, usługi księgowe, sprzęt komputerowy i oprogramowanie, energię elektryczną czy usługi telekomunikacyjne. Odnosząc się do powyższego należy wskazać, że ...
-
Ekwiwalent za narzędzia a przychód pracownika
... wykonywania powierzonych zadań materiały, narzędzia i urządzenia. Z różnych względów nie zawsze odpowiednie wyposażenie przez pracodawcę stanowiska pracy jest możliwe bądź działanie takie nie byłoby optymalne. W takich sytuacjach pracownicy wykorzystują, przy wykonywaniu zdań służbowych, własne materiały i narzędzia (np. materiały biurowe takie jak ...
-
Dofinansowanie z PUP a amortyzacja środków trwałych
... podatnik przed rozpoczęciem działalności gospodarczej nabył niezbędne środki trwałe (sprzęt komputerowy, meble, kserokopiarka, faks, drukarka) a także oprogramowanie i materiały biurowe. Środki te zostały rozdysponowane także przed rozpoczęciem działalności gospodarczej, zakupy zostały udokumentowane fakturami VAT na imię i nazwisko podatnika ...
-
Wydatki na radę nadzorczą w koszty firmy?
... głosowania), wydatki z tytułu zakupu kawy, herbaty, słodyczy serwowanych podczas posiedzeń rady, koszty przygotowania sali na narady lub posiedzenia, wydatki na materiały piśmiennicze, a także odpisy amortyzacyjne od wartości początkowej budynków, lokali wykorzystywanych przez radę. Spółka uważała, że powyższe koszty może zaliczyć do ...
-
Lekcje w szkołach a działalność gospodarcza
... udziela korepetycji. Ryzykiem gospodarczym związanym z prowadzoną działalnością gospodarczą jest również ryzyko inwestycyjne, czyli ponoszenie znacznych nakładów na materiały edukacyjne, biurowe czy środki trwałe. Występowanie ryzyka jest konsekwencją istniejącej w gospodarce rynkowej wolności gospodarczej oraz szerokiego zakresu swobód jakie ona ...
-
Księgi rachunkowe: remanent a zaliczka na podatek
... koniec okresu, oczywiście tylko w stosunku do tych, które są bezpośrednio związane z przychodem, będą to więc tylko materiały bezpośrednie, towary, wyroby gotowe i produkty w toku. Inne materiały, np. pomocnicze, biurowe, wyposażenie, jako koszty pośrednio związane z przychodami, mogą być zaliczane w koszty z chwilą zakupu. Tylko podatnicy, którzy ...
-
Jak na koniec roku obniżyć podatek dochodowy?
... koszty – może to być np. nowy sprzęt, wyposażenie biura, artykuły pomocnicze czy biurowe, potrzebne do bieżącej pracy. Czy warto robić zakupy na koniec roku? ... opodatkowania za grudzień, jednak w zeznaniu rocznym podatnik będzie musiał wykazać towary i materiały, które nie zostały sprzedane bądź zużyte na koniec roku. Będzie więc konieczność dopłaty ...
Tematy: podatek od firmy, podatek dochodowy, podatek dochodowy od osób fizycznych, podatek PIT, koszty firmy, wydatki a koszty, koszty uzyskania przychodu, koszty podatkowe, KUP, majątek firmy, leasing samochodu, towary handlowe, amortyzacja jednorazowa, działalność gospodarcza, rozliczenia z urzędem skarbowym, zeznanie roczne, rozliczenie roczne -
Montaż drzwi przesuwnych z 8% stawką podatku VAT?
... przesuwnymi, meble kuchenne w zabudowie, drzwi przejściowe przesuwne na prowadnicach pomiędzy pomieszczeniami, meble biurowe itp.). Wnioskodawca zakupuje u producentów płyty meblowe, prowadnice, obrzeża, uchwyty oraz inne niezbędne akcesoria. Materiały te są następnie odpowiednio obrabiane do potrzeb klienta i u niego montowane. Wnioskodawca zadał ...
-
Wyposażenie sfinansowane dotacją jest kosztem podatkowym
... otwarcie firmy otrzymała dotację z Urzędu Pracy w kwocie 18.800 zł. Za te środki kupiła komputer, laserowe urządzenie wielofunkcyjne, niszczarkę, meble biurowe, fotel i krzesła. Wartość poszczególnych składników majątku nie przekroczyła netto 3.500 zł (wnioskodawczyni zarejestrowała się jako czynny podatnik VAT). Zainteresowana zadała ...