    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 5 Oct 2021 06:51:46 -0700 (PDT)
    Subject: Problem z JPK_VAT
    From: Adam <a...@g...com>

    Witam
    Używam Małej Księgowości RP i wydaje mi się, że błędnie mi generuje dokumenty. Albo
    ja coś źle robię.

    Chodzi mi o zaksięgowanie prowizji Paypala (z poprzedniego wątku).
    Paypal nie wystawia żadnych faktur, mam tylko wyciąg i info o opłacie przy
    transakcji.

    Wystawiłem Fakturę Wewnętrzną:
    a) przy wystawianiu MK pozwala wybrać:
    - na podstawie: faktury dostawcy (nie mam)
    obowiązku podatkowego (wybrałem więc to)
    - typ operacji: import usług art 28b (może powinienem wybrać coś innego?)
    - dodałem pozycję:
    tytuł Prowizja PP, kwota 5 USD (program przeliczył mi na PLN)
    stawka vat: zwolniony (nie jestem pewny czy tu OK, ale tak jest od finansowych)

    b) zaksięgowałem
    - kontrahent: paypal Luksemburg
    - pozostałe wydatki (kol 13)
    - wskoczyło oznaczenie: WEW - dokument wewnętrzny
    - stawka VAT: zwolnione 19,64 PLN

    Problemy:
    1. Na fakturze wewnętrznej jest odwrotnie pokazane: ja jestem sprzedawcą, a Paypal
    nabywcą. A powinno być odwrotnie.
    Jest to kwestia wyboru, że wystawiam FW na podstawie obowiązku
    podatkowego, a nie dokumentu sprzedawcy.

    Sprawdziłem jak generują się JPK
    2. JPK FA sprzedaży (wygląda OK - nie ma tej faktury)
    3. JPK PKPIR (wygląda ok)
    4. JPK VAT IMHO jest źle.
    Faktury nie ma w zakładce Kupno, jest tylko sprzedaż.
    Normalnie jak nabywam usługę z importu usług to jest w sprzedaży i kupnie i się
    niweluje VAT.

    Ta pozycja w zakładce sprzedaż ma:
    w kolumnie K_29 import usług nabywanych od podatników VAt art 28b
    19,64
    w kolumnie K_30 VAt - import usług nabywanych od podatników VAt art 28b
    wartość 0

    Pomyślałem, że spróbuję zamiast FW zrobić DW.
    Przy księgowaniu DW w ogóle nie ma opcji ustawiania rejestru VAT
    Rejestr VAT jest : Nie podlega
    i nie ma innych opcji.
    czyli nie można wybrać w ogóle stawki VAT czy, że to jest import usług.

    A może tak jest ok?

    Sprawdzałem jak wygląda FW gdy zamiast wyboru na podstawie obowiązku podatkowego
    wpiszę, ze na podstawie numeru FV sprzedającego.
    Oczywiście nie mam FV od paypal więc wpisałem test 123.
    Dalej wybrałem to samo VAT zwolniony i import usług 28b.

    jedyna zmiana, że FW się poprawnie wyświetla, że ja jestem kupującym,
    sprzedającym Paypal.

    Kompletnie nie wiem co z tym zrobić.
    Mam wszystkie różnice kursowe powyliczane i zrobione jako DW.
    A co z tą promocją?