  • Data: 2010-08-30 18:54:58
    Temat: Re: Akcje pracownicze na Wall Street
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 30 Aug 2010, Marzena wrote:

    > Użytkownik "Marcin" <n...@n...ru> napisał w wiadomości

    [...]
    > W każdym razie - podatek zapłacisz dopiero wtedy, gdy będziesz te akcje
    > sprzedawał, licząc koszt nabycia 0zł. Wiecej na ten temat opisałam tu:
    > http://mojezakupycodzienne.blox.pl/2010/06/Transfer-
    srodkow-czyli-moje-zagraniczne-konto.html

    W obu przypadkach mi się jedno nie zgadza. A nawet dwa :)
    1. Przyjmujecie, że akcje mają zerową wartość. Na jakiej podstawie?
    Bo to, że opodatkowujecie przychód z dywidend to jedno.
    Czy sam fakt *otrzymania* dywidend nie powoduje powstania obowiązku
    podatkowego?
    2. Skąd założenie, że ten przychód nie jest związany z pracą?
    Firma rozdaje te akcje byle komu, to znaczy jak przyjdę to dostanę,
    czy może jednak *tylko pracownikom*, a to by znaczyło że przychód
    dotyczy *stosunku pracy*?

    pzdr, Gotfryd