  • Data: 2007-09-13 16:42:01
    Temat: Re: DG bez meldunku
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 13-09-2007 o 18:05:40 b...@g...com <b...@g...com> napisał(a):

    > Dzis odmowiono mi rejestracji DG - chodzi o UM i UG Wloclawek.
    > Sytuacja wyglada tak: mieszkam w Waw, ale musze sie wymeldowac ze
    > swojego adresu zameldowania; w tej chwili wynajmuje mieszkanie a
    > wlasciciel nie wyraza zgody na to, zebym sie u niego zameldowal (do
    > czego pretensji oczywiscie nie mam).
    > Z kolei we Wloclawku mam dom, ktory chce przerobic na pensjonat - i
    > prowadzic go w formie DG. Na dom mam akt notarialny, natomiast nie
    > chce sie tam meldowac - bo dopoki go nie wyremontuje to i tak nie bede
    > tam mieszkal, a ze zmiana meldunku wiaze sie masa skutkow - dokumenty,
> [...]

    Złoż doniesienie o (podejrzeniu) popełnienia przestępstwa przez
    funkcjonariusza publicznego,
    a konkretnie Art. 231 KK jeśli dobrze pamiętam.

    I teraz sedno(ustawa prawo działalności gospodarczej:

    Art.7.2. Przedsiębiorca będący osobą fizyczną może podjąć działalność
    gospodarczą po
    uzyskaniu wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.

    Art. 7a.1. Ewidencję działalności gospodarczej prowadzi gmina właściwa dla
    miejsca zamieszkania
    przedsiębiorcy, jako zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej.
    Miejscem zamieszkania jest miejscowość, w której przebywa przedsiębiorca
    z zamiarem stałego pobytu.

    ^^^ Widzisz gdzieś wzmiankę o zameldowaniu?

    Art. 7b.
    1. Wójt, burmistrz albo prezydent miasta, zwany dalej ,,organem
    ewidencyjnym",
    dokonuje wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
    2. Zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
    powinno
    zawierać:
    1) oznaczenie przedsiębiorcy oraz jego numer ewidencyjny PESEL, o ile taki
    posiada,
    2) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli stale
    wykonuje
    działalność poza miejscem zamieszkania - również wskazanie tego
    miejsca i adresu zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca, o którym
    mowa w art. 11 ust. 1,
    3) określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z
    Polską Klasyfikacją Działalności (PKD),
    4) wskazanie daty rozpoczęcia działalności gospodarczej.
    3. Organ ewidencyjny doręcza z urzędu przedsiębiorcy zaświadczenie o
    wpisie do
    ewidencji działalności gospodarczej, nie później niż w terminie 14 dni od
    dnia
    zgłoszenia.

    ^^ Widzisz tutaj gdzieś coś o zameldownaniu? Albo o tym że musi być
    tożsame z
    miejscem zamieszkania? (BTW ta definicja jest identyczna z tą z kodeksu
    cywilnego)

    Gwóźdź programu:

    Art. 7c.
    Organ ewidencyjny wydaje decyzję o odmowie wpisu, jeżeli:
    1) zgłoszenie dotyczy działalności gospodarczej nieobjętej przepisami
    ustawy,
    2) zgłoszenie zawiera braki formalne, które mimo wezwania nie zostały
    usunięte
    w wyznaczonym terminie,
    3) prawomocnie orzeczono zakaz wykonywania określonej w zgłoszeniu
    działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę.

    Art. 7f.
    Organ ewidencyjny może wykreślić z urzędu wpis zawierający dane niezgodne z
    rzeczywistym stanem rzeczy.

    Czyli oczywistym jest, że wypełniając prawidłowo wniosek, zgodnie ze
    stanem rzeczywistym,
    organ rejestracyjny nie ma prawa odmówić zarejestrowania.
    A miejsce zamieszkania masz pdoać faktyczne - meldunek nie ma nic do
    rzeczy i może
    być nawet z adresem z marsa.

    Co do odmowy przyjęcia wniosku - baba w oknie nie ma prawa nie przyjąć.
    Zawsze zmuś taką
    do napisania odmowy na piśmie. Wtedy masz dowód do prokuratora. Za bardzo
    ta hołota
    biurokratyczna się panoszy, trzeba ją tępić.

    Na koniec dodam, że 3 razy miałem to samo co Ty, za każdym rezem hołota
    odpuszczała
    jak miała coś na piśmie dać.