eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFa nie na tego klienta w maju a JPK › Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK
  • Data: 2017-07-13 13:17:41
    Temat: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-07-06 o 21:48, Kviat pisze:
    > W dniu 2017-07-06 o 21:12, cef pisze:
    >> W dniu 2017-07-06 o 17:49, Kviat pisze:
    >>
    >>> Straszne kombinacje alpejskie :)
    >>>
    >>> Fakty są takie:
    >>> Faktura została wprowadzona do obrotu. Faktura ta dokumentuje
    >>> prawdziwą transakcję.
    >>> Więc nie ma podstaw do anulowania jakiegokolwiek dokumentu.
    >>
    >> Patrz niżej
    >>
    >>> Czyli w skrócie: co do zasady to sprzedawca powinien wystawić fakturę
    >>> korygującą.
    >>
    >>> Co do faktur korygujących nabywcę wystawianych przez *sprzedawcę*:
    >>>
    >>> http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat/faktura/74257
    4,Jak-skorygowac-bledne-dane-nabywcy-na-fakturze.htm
    l
    >>>
    >>> (najbardziej interesujące zapisy są na następnych stronach)
    >>>
    >>> "W przypadku, gdy nabywca otrzyma fakturę zawierającą błędy w
    >>> elementach nazwy sprzedawcy lub nabywcy albo oznaczenia towaru lub
    >>> usługi, może je skorygować notą korygującą. Należy jednak podkreślić,
    >>> że wystawienie noty korygującej nie może prowadzić do zmiany podmiotu
    >>> umowy sprzedaży. W przypadku, gdy *błędne są wszystkie dane nabywcy
    >>> wskazane na fakturze, nie jest dopuszczalne jej korygowanie w drodze
    >>> noty korygującej. Jedynym sposobem naprawienia tego typu błędu jest
    >>> wystawienie faktury korygującej przez sprzedawcę.*"
    >>
    >> A czym technicznie różni się anulowanie faktury
    >> (w sensie księgowym) i wystawienie nowej na ten prawidłowy podmiot?
    >> Jeśli zrobi to zgodnie z tym dopuszczeniem sprzedawca, to na to samo
    >> wychodzi.
    >> W sensie dokonanych operacji będzie to to samo.
    >
    > Powadzenie zapisów rachunkowych, ksiąg rachunkowych, rejestrów itp.
    > zostało po coś wprowadzone. Chodzi nie tylko o techniczną stronę, chodzi
    > również o zachowanie i rejestrowanie rzeczywistych zdarzeń
    > gospodarczych, a nie tworzenie fikcji.
    > Nie da się anulować faktu, że nabywca towar otrzymał.
    >
    > Wydajesz towar, wykonujesz czynność opodatkowaną, wystawiasz fakturę
    > (to, że z błędnymi danymi to inna sprawa).
    > Teraz anulujesz fakturę, czyli tworzysz pierwszą fikcję. Niejako
    > dokumentujesz fakt nieistniejącej czynności.
    > Następnie wystawiasz drugą fakturę, czyli kolejny raz dokumentujesz
    > nieistniejącą czynność.
    > (zwróć proszę uwagę, że pierwsza faktura została wprowadzona do obrotu)
    >
    > Z kolei korekta ilościowa faktury (do zera) znowu byłaby dokumentowaniem
    > nieistniejącej czynności. Bo przecież klient nie zwrócił towaru i drugi
    > raz go nie dostał.
    >
    > Pozostaje korekta danych nabywcy. I taka korekta dokumentuje rzeczywiste
    > zdarzenie: prostuje ewidentną pomyłkę.

    No nadal miałbym wątpliwości czy nie było fikcyjnych zdarzeń
    udokumentowanych fakturą, ale to już kwestia odpowiedniego dowodzenia.
    Przecież bardzo łatwo jest wykazać, że sprzedaż dla klienta
    umieszczonego na fakturze nie miała miejsca i z tego punktu wywodzić
    wszystkie dalsze skutki. Moim zdaniem tak też się da to wyprowadzić,
    ale już widzę, że powyjaśniane

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1