  • Data: 2017-07-13 14:08:40
    Temat: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK ps
    Od: papuga <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kviat wrote:

    > Nie wiem.
    > Jak to nigdy nie było? Może Ty nie miałeś do tej pory takiego
    > przypadku.
    Tak. Mowa o zaproszeniu pana Antka na kawę.
    Teraz czasy się zmieniły - internet, nie ma już jedynej kopii papieru
    na której podpis cyfrowy zostawiła drukarka igłowa z uszkodzoną jedną
    igłą.

    > Oczywiście.
    No bo to jest właśnie problem: pierwszego razu

    > W SubiekcieGT bez problemu wygenerujesz korektę do dokumentu
    > historycznego, nieistniejącego w bazie.

    Tak się jeszcze podpytam (trochę retorycznie, lecz nie jestem
    księgowym).

    Wystawiając sposobem: do nieistniejącego dokumentu, za pomocą "zwykłej"
    korekty wartościowej (na 0.00zł).
    To księgując automatem powinienem po prostu przy tym dokumencie nie
    zgodzić się na zaksięgowanie do rej.vat?
    (bo jpk_vat idzie z rejestrów vat - czyli nie ma problemu jakiegoś
    dodania zapisu do pliku)

    Jak wystawiam zwyczajnie korektę wartościową ,bardzo wydumany
    przypadek ale bywają ciężkie przypadki, dajmy zmieniam klientowi rabat
    (bo ma pretensje że za mały dostał) i cenę i wraz wychodzi wartość
    korekty 0.00zł
    To powinno się taką korektę wartościową na 0.00zł rejestrować w rej. vat
    sprzedaży czy zignorować/pominąć bo nie wpływa na wysokość VAT? (czyli
    też nie wykazywać w jpk_vat z wartością 0.00)

    Pytam o to nie do końca hipotetycznie. Wystaw (w dgcs) FV, potem do niej
    korektę niczego nie zmieniając (po prostu od razu zatwierdź).

    Program automatycznie doda dokumenty (vat) do rejestrów vat (od
    razu je przypisuje), nie mam wpływu na to czy faktura,korekta vat
    wejdzie do rejestru czy nie.

    > Co do Twojego programu... zainstalowałem.
    > Nie podoba mi się jego "filozofia", ale to sprawa indywidualna i
    > pewnie kwestia przyzwyczajenia do takiego sposobu pracy z dokumentami.
    > Co mnie uderza, to jego nieczytelność, pewien brak konsekwencji przy
    > wprowadzaniu/edycji danych - niektóre pola edycyjne mają białe tło,
    > inne szare, to wprowadza w błąd i nie widać na pierwszy rzut oka,
    > które pole na formatce można edytować, a które nie. Jak ktoś nie zna
    > programu, to musi organoleptycznie klikać myszą na pole i sprawdzać,
    > czy da się jakąś wartość zmienić czy się nie da.

    Tak, to kwestia przyzwyczajenia/poznania programu.

    > Przy wprowadzaniu jakiegoś fikcyjnego klienta, po wpisaniu w polu NIP
    > byle jakiego ciągu "88237373" wyświetla się jakiś kompletnie
    > niezrozumiały (dla użytkownika) komunikat z błędem.

    Już coś takiego zgłaszałem producentowi przy innej czynności. Chyba
    wiem o czym piszesz, albo to po prostu był "wysypany" exception javy.

    > Trochę nielogiczne (jak dla mnie) rozmieszczenie czynności w menu i w
    > menu kontekstowych.

    Mnie też wprowadziło w błąd. Zwłaszcza przyjęcia PZ wybierane z Menu.
    Dostałem wyjaśnienie, że wywołuję stary sposób wprowadzania, zostawiony
    ze starszej wersji (właśnie z Menu wywoływany) na prośbę użytkowników,
    dla mnie wprowadzało się tam pozycje PZ strasznie niewygodnie.

    W magazynowce wszystkie dokumenty wprowadza się na tej samej zakładce
    "Magazyn" wybierając tylko w z pola combobox (rozwijanej listy) jaki
    to dokument. Inaczej, sposób pisania wszystkich dokumentów magazynowych
    jest podobny (aha, w opcjach ~Konfiguracja->Ustawienia ogólne trzeba
    zaznaczyć "wyświetlaj okienko wprowadzanej pozycji" czy jakoś tak -
    to jest raczej wygodniejsze przy pisaniu, akurat nie mogę teraz
    sprawdzić jak ta opcja dokładnie się nazywa)

    > Ale to detale i nie maja związku z tematem, więc specjalnie go nie
    > torturowałem. Raz, żeby nie czepiać się pierdół, a dwa, że mi się nie
    > chciało ;)
    Oczywiście.

    > Jest też dobra strona medalu. Dzięki Tobie zapoznałem się z
    > programem, którego bym raczej nie polecił...

    Rozumiem :)
    ale z pewnych względów nie mogę wypowiadać się krytycznie o programie.
    Jednym z ważnych kryteriów wyboru była prędkość wypisywania pozycji
    faktur, działanie pod linuxem, otwarta baza firebird (co prawda
    postgreSQL jest o niebo lepszy, ale nie ma go pod Windows).
    I wydawało się, że wystarczy to co jest w programie.

> [...]
    > się obejść problemu z korektą nabywcy...
    > ... to pozostaje aktualne stwierdzenie, że US ma to gdzieś, że się
    > nie da :)
    >
    > Ja bym naciskał na producenta programu żeby jasno się zadeklarował
    > czy zamierza coś takiego w programie uwzględnić i kiedy...
    > i przeliczył ile warte jest kopanie się z koniem.
    > Czy koszty pracy pracowników, spędzających ileś tam dni na szukanie
    > rozwiązań i rozwiązywanie takich banalnych problemów, przypadkiem nie
    > przekraczają kosztu zmiany i wdrożenia innego oprogramowania...

    Tak, będę naciskał, wysłałem przez 8 miesięcy ze 150 mejli
    "sugestii". :)

    > Pozdrawiam
    > Piotr

    pozdrawiam