  • Data: 2020-09-30 21:28:51
    Temat: Re: Inwestycja w mieszkanie (flip) a podatek PIT
    Od: marios <d...@f...gd> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.09.2020 o 13:13, rex pisze:

    > Witam,
    >
    > Wraz z 3 znajomymi zamierzam zrobić tzw. flipa - kupić mieszkanie po okazyjnej
    cenie, wyremontować i sprzedać z zyskiem.
    > Mieszkanie kupimy ,,prywatnie", jako osoby fizyczne - tzn. nie będziemy zawiązywać
    spółki.

    > I tu mam pytanie odnośnie podatku dochodowego od sprzedaży mieszkania. Tego podatku
    można nie zapłacić jeśli skorzysta się z ,,ulgi mieszkaniowej", tzn. jeśli dochód
    przeznaczy się na cele mieszkaniowe.

    > 1. Czy żeby nie zapłacić podatku trzeba przeznaczyć na cele mieszkaniowe przychód
    czy dochód (przychód ze sprzedaży mieszkania pomniejszony o wszystkie koszty: zakup
    mieszkania, notariusz, remont)?
    > 2. Jeśli kupię drugie mieszkanie na cele inwestycyjne - czy to też kwalifikuje się
    do ulgi mieszkaniowej?
    > 3. Czy na fakturach na wszystkie koszty (materiały, robocizna majstra) będą musieli
    być wyszczególnieni wszyscy wspólnicy? Czy w ogóle tak może być, żeby w polu Nabywca
    była więcej niż jedna osoba?
    > 4. Generalnie, jak zrobić, żeby każdy mógł proporcjonalnie do swojego wkładu
    finansowego w inwestycję wrzucić w koszty wszystkie udokumentowane wydatki, które
    poniesiemy w trakcie realizacji flipa?
    > 5. Czy wszystkie udokumentowane wydatki (notariusz, materiały, robocizna,
    homestaging, sprzątanie) poniesione w trakcie realizacji flipa zmniejszają dochód
    (podstawę opodatkowania)

    > Będę wdzięczy za wszelkie odpowiedzi i sugestie.
    >
    > Wojciech

    Poprawcie mnie, jeżeli się mylę, ale ..

    czy "cele mieszkaniowe" nie mają warunku _braku_ posiadania już
    jakiegokolwiek domu/mieszkania na własność?