eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiInwestycja w mieszkanie (flip) a podatek PIT › Re: Inwestycja w mieszkanie (flip) a podatek PIT
  • Data: 2020-09-30 12:02:13
    Temat: Re: Inwestycja w mieszkanie (flip) a podatek PIT
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-09-29 o 23:57, rex pisze:

    > Załóżmy, że chcemy ulokować kapitał na 5 lat i tam zamieszkać ale w międzyczasie
    pewne okoliczności życiowe zmuszą nas do sprzedaży. I co, cz to DG? :)

    Z pierwszego posta rozumiałem, że planujecie robić to stale.
    No bo jak macie środki i nie macie co z nimi zrobić i w związku z tym
    chcecie ulokować to jeśli ulokujecie, wyremontujecie i sprzedacie to
    jesteście w punkcie wyjścia - znów macie środki do ulokowania.

    > Czyli na fakturze powinienem podać adres zakupionego wraz ze wspólnikami
    mieszkania.

    W moim przypadku chodziło o to, że US chce widzieć, że np. wyposażenie
    AGD nie kupiłem dla siebie tylko w związku z najmem.
    Miałem faktury na swój adres domowy, ale powiedzieli mi, że skoro mam
    całą listę wyposażenia przekazanego najemcom i podpisaną przez najemców
    to nie powinno być problemu bo ta lista łączy te wydatki z tym lokalem.
    Nie piszę, że nie jest problemem tylko, że nie powinno być bo to nie US
    mnie sprawdzał tylko przy innej okazji ja się zapytałem.

    > Gdy pytałem w informacji podatkowej w jaki sposób powinny być wystawiane faktury,
    babka powiedziała, że na każdy zakup muszą być wystawiane 4 faktury. Czyli jeśli np.
    kupimy materiały budowlane za 1000 zł to ta kwota ma zostać rozbita proporcjonalnie
    do udziału w mieszkaniu. Ktoś kto ma 20% udziału na swojej fakturze będzie miał 200
    zł.
    > Dziwne to dla mnie bo transakcja jedna a 4 faktury.

    Ja mogę mieć jedną zapewne z powodu wspólności majątkowej.

    > Z kolei w Urzędzie Skarbowym dowiedziałem się, że wystarczy jak będziemy brali
    jedną fakturę na której - w polu Nabywca - będą wyszczególnieni wszyscy
    współwłaściciele mieszkania, a udział w kosztach na fakturze będzie wynikał z aktu
    notarialnego (będzie proporcjonalny do udziały w mieszkaniu).

    Jak kiedyś dzwoniłem do krajowej informacji podatkowej (czy jakoś tak)
    to zadziwiły mnie odpowiedzi w stylu, że mam się w swoim US dowiedzieć
    jaka jest tu lokalna praktyka - co akceptują, a co nie.
    To pośrednio świadczy o stanie państwa.

    > Nie chciałbym czegoś sknocić biorąc te faktury bo obawiam się, że skarbówka może
    zakwestionować te faktury i będę musiał zapłacić wyższy podatek PIT (większa podstawa
    opodatkowania).

    Może najlepiej dowiedzieć się w swoim US. Tylko, co jak za pół roku
    'lokalna praktyka' się zmieni.

    > Przy tak małej skali inwestycji nie opłaca się zakładać DG. Gdybyśmy to zrobili to
    cała zabawa nie byłaby rentowna.
    > Jeśli spółka cywilna to musielibyśmy odprowadzać ZUSx4 i ponosić koszty księgowości
    przez kilka miesięcy. W przypadku sp. z o.o. większe koszty prowadzenia i podwójne
    opodatkowania

    A może 4 niezależne zwykłe zgłoszenia DG i każdy kupuje sobie kawałek
    mieszkania. To chyba nie jest wykluczone.
    Jakoś ludzie prowadzą takie DG i jakoś to udaje im się rozliczać.
    Jak ZUS płaci za was pracodawca to z tytułu DG chyba (nie znam się)
    tylko zdrowotne trzeba drugi raz zapłacić (choć nie sądzę, aby w
    przypadku korzystania ze służby zdrowia dawało to 2x lepszą obsługę).
    To zdrowotne daje się (w większości) odliczyć w PIT, ale nie wiem, czy
    nie tylko od przychodów z tej działalności, a te będą dopiero po
    sprzedaniu. Czy wtedy da się odliczyć zdrowotne np. z zeszłego roku -
    nie mam bladego pojęcia.
    P.G.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1