  • Data: 2008-04-28 13:27:22
    Temat: Re: "Mała Księgowość" Rzeczpospolitej i fakturowanie
    Od: "ZaX" <z...@c...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Problem w tym, że powszechnie spotyka się dziwny wstręt do płacenia
    > innym za ich wiedzę.

    Ja tak z boczku, i zdrowo poniewczasie - ale JA, PODATNIK, pragnąłbym zauważyć,
    że ta drogocenna wiedza biur podatkowych jest MI (nie mylić mnie ze skarbówką!)
    kompletnie do niczego niepotrzebna.

    Jak już w "moim" wątku zauważyłem, "rynek usług podatkowo-księgowych" został
    wykreowany najzupełniej sztucznie, i WBREW woli znakomitej większości
    podatników. Mówiąc prościej: do kupna telewizora nikt mnie nie zmusi; skoro
    kupiłem, to z własnej i nieprzymuszonej woli - zaś do wypełniania niezwykle
    skomplikowanych papierków (dla większej atrakcji: okresowo zmienianych) jestem
    ZMUSZANY.

    Kiedyś jeden z uciskających i ciemiężących Polaków zaborców (konkretnie:
    Austria) miał taki zwyczaj, że każda ustawa - przed jej uchwaleniem - szła do
    przeczytania przez tzw. "głupka koronnego". Był to taki-sobie prostaczek,
    któremu płacono za to, żeby usiłował zrozumieć przepis. Treść przepisu była tak
    długo zmieniana, aż "głupek" nie pojął, o co tam właściwie chodzi. Dopiero
    wtedy przepis mógł wejść w życie. I to było postępowanie fair: każdy obywatel
    winien móc poruszać się w obowiązującym prawie nie będąc sztucznie zmuszanym do
    opłacania się jakimś "fachowcom" w rodzaju biur podatkowych czy innych doradców
    prawnych, bez których obecnie ani rusz.

    To takie małe wyjaśnienie dla małych cwaniar.

    ZaX