eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPisanie oprogramowania dla klienta zagranicznego, a odwrotne obciążenie i podatek u źródła › Re: Pisanie oprogramowania dla klienta zagranicznego, a odwrotne obciążenie i podatek u źródła
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pisanie oprogramowania dla klienta zagranicznego, a odwrotne
    obciążenie i podatek u źródła
    Date: Fri, 19 Feb 2021 08:36:52 +0100

    dyskusyjnych:602e927e$0$31100$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 18.02.2021 o 14:56, Adam pisze:
    > Dzięki za odpowiedź.

    >Kryterium płacenia podatku dochodowego w Polsce wcale nie jest to,
    >czy prowadzisz działalność w Polsce. Nie ma takiej zasady. JF-owi
    >gdzieś dzwoni, ale nie nie bardzo wie gdzie.

    >To jest trochę bardziej skomplikowane. Zasadą jest tzw. "centrum
    >życiowe" i przebywanie w Polsce 183 dni.
    >Szukaj pod tymi hasłami.
    >Możesz prowadzić działalność gospodarczą w Polsce, a centrum życiowe
    >mieć we Francji. Wtedy to wygląda trochę inaczej.

    >Więc jeżeli Twoje "centrum życiowe" jest w Polsce i usługi wykonujesz
> [...]

    Nie o to mi chodzilo - załóżmy, ze polska firma zatrutrudnia Francuza
    na zlecenie.
    Miesieczne. Co z podatkiem dochodowym ?

    Jesli natomiast kupuje cos od francuskiej firmy ... to z zasady
    podatek dochodowy polskiej firmy nie interesuje, bo rozlicza go firma
    francuska.

    Podobnie powinno byc w USA - jak amerykanska firma kupuje cos od
    polskiej firmy, to ich rozliczenie podatku dochodowego w polsce nie
    powinno interesowac.
    Czy tak jest - nie dam glowy, bo Amerykanie maja swoje wlasne
    przepisy.
    Plus byc moze umowa o unikaniu podwojnego opodatkowania.
    W szczegolnosci jesli chodzi o jednoosobowa DG, bo to mozna dwojako
    traktowac.

    Ale ida zmiany - amerykanska firma np Google ma serwery w USA,
    sprzedaje uslugi reklamowe w Polsce czy UE, zarabia, a podatku
    dochodowego nie placi, o zlodzieje jedne ...
    Albo taka polska firma transportowa, ktora ma kilka ciezarowek i
    jezdzi po Francji ...

    J.