  • Data: 2006-08-01 16:07:07
    Temat: Re: Prokura Art. 1091
    Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości <news:ean2b8$ald$1@inews.gazeta.pl>
    pan trawnik <k...@g...SKASUJ-TO.pl> pisze:

    > Oczywiscie wpis do KRS-u ma charakter deklaratywny i nijak sie ma do
    > waznosci prokury.

    Obawiam się, że nie masz racji.
    Przekonałam się o tym na własnej skórze, gdy pewne instytucje i urzędy nie
    uznały podpisu prokurenta do czasu, gdy nie został on uprawomocniony
    postanowieniem Sądu. Wszelkie zmiany w zarządzie, udziałach, prokurze winny
    być zgłaszane do KRS pod rygorem nieważności. W przeciwnym razie jaki sens
    miałoby składanie wniosków o odwołanie i powołanie prokurentów i
    zamieszczanie tych informacji w KRS?

    > Znow nie tak. Zwolnienie z pracy nie ma znaczenie to prawda.
    > Znaczenie ma odwolanie prokury, a nie wykreslenie z KRS.

    Samo odwołanie prokury niczego nie zmienia dopóki nie będzie to potwierdzone
    sądownie.
    Nie na darmo użeram się od maja z pewnym Wydziałem Gospodarczym pewnego Sądu
    Rejonowego.
    A może to jednak pani sędzina się myli? ;-)

    Co nie tak, jeśli niżej napisałeś niemal dokładnie to samo :)

    > Prokure moze odwolac kazdy z czlonkow zarzadu (jesli
    > mowa o spolce zoo lub sa)

    > nie nie nie...

    Wybacz, ale bardziej wierzę swojemu radcy prawnemu.
    Jeśli jednak uważasz, że nie ma on racji, to podaj więcej szczegółów i
    argumentów, a przestanę mu płacić :)

    --
    Nixe